خبرهای داغ:

بازدید استاندار آذربایجان شرقی از پالایشگاه تبریز

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز در بازدید استاندار آذربایجان‌شرقی از طرح های توسعه ای و سرمایه گذاری پالایشگاه نفت تبریز با اشاره به اینکه پالایشگاه تبریز از بابت همجواری با روستا و توسعه یافتن حریم آن ها با مشکل مواجه شده است، اظهار کرد: وسعت این پالایشگاه بیش از 150 هکتار است که اکنون 15 واحد فرآوری در این پالایشگاه فعال است.
کد خبر: ۸۹۴۳۱۷۰
|
۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی پالایشگاه تبریز، غلامرضا باقری دیزج با بیان اینکه ظرفیت تولید پالایشگاه تبریز 110 هزار بشکه در روز است، افزود: این شرکت در سال 91 خصوصی سازی شد که پیش از خصوصی سازی 8 نوع محصول و بعد از آن تا به امروز 13 نوع محصول تولید می کنیم.

وی به تهاتر برخی از محصولات این پالایشگاه در قبال تحویل نفت خام به این شرکت اشاره و بیان کرد: در قبال تحویل غیر تعهدی و غیر موظفی خوراک قیر به نمایندگان دستگاه های ذینفع از جمله اداره راه  78 میلیارد تومان از دولت طلب داریم که  متاسفانه بعضا از طرف تحویل گیرندگان این محصول به جهت عدم آگاهی دقیق از قانون بودجه پالایشگاه تبریز  بدهکار معرفی می شود.

باقری ادامه داد: از سال 92 تا سال 95 حدود  450 میلیارد تومان مالیات در استان پرداخت کرده ایم و با حمایت بیشتر و افزایش سود، می توانیم بیش از این در پرداخت مالیات استان سهیم باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه 70 شرکت قطعات پالایشگاه تبریز را تامین می کنند، افزود: تلاش می کنیم قطعه سازان و صنعت استان را تقویت کنیم و به تولید داخلی کمک کنیم.

باقری افزایش بهره وری و تنوع بخشی محصولات را در این پالایشگاه مورد تاکید قرار داد و گفت: تلاش می کنیم هر سال 30 درصد به تنوع محصولات خود اضافه کنیم.

وی گرانول سازی گوگرد و بازیافت گازهای مشعل را از اقدامات برجسته زیست محیطی پالایشگاه برشمرد و افزود: اغلب کارهای ما زیست محیطی است و به زودی پایش آنلاین هوای محیطی نیز بصورت کامل برای کل کوره ها و هوای محیط راه اندازی می شود.

باقری از انعقاد قرارداد 1.6 میلیارد یورویی برای توسعه پالایشگاه تبریز و تبدیل مازوت به محصولات با ارزش افزوده خبر داد و گفت: به جرات می گویم که کارهای توسعه ای که در دو سه سال آینده در پالایشگاه انجام می شود، برابر با 40 سال گذشته خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها