فرمانده سپاه البرز:

حماسه اربعین در هیچ جای دنیا نظیر ندارد/ جلسه‌ای که به نام شهید است لاجرم به نام حسین بن علی است

سردار سید یوسف مولایی در یادواره شهدای روستای نجم آبادگفت: حماسه اربعین حسینی حرکتی بی نظیر است که در هیچ جای دنیا نظیر ندارد. هر جلسه‌ای که به نام شهید است لاجرم به نام حسین بن علی است. شما به یاد شهدا مجلس می‌گیرید اما در اصل این مراسم‌ها پاسداشت امام حسین(ع) است.
کد خبر: ۸۹۴۳۱۳۰
|
۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سردار مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در مراسم یادواره شهدای روستای «نجم آباد» شهرستان نظرآباد که در مسجد امام حسین(ع) این روستا برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی،  ولایت را روح عالم هستی خواند و اظهارداشت: ولایت روح عالم هستی است. شهدای ما در راه ولایت جانشان را تقدیم کردند و امروز رکن رکین خیمه انقلاب ما ولایت است و ما این ولایت را از امیرالمومنین(ع) و نبی مکرم اسلام(ص) داریم.

 

حماسه اربعین در هیچ جای دنیا نظیر ندارد/ جلسه‌ای که به نام شهید است لاجرم به نام حسین بن علی است

 

 وی با اشاره به نزدیکی ایام اربعین حسینی کربلا را هم از نظر جغرافیایی و هم از نظر زمانی محدود و کوتاه خواند اما حادثه کربلا را دارای ابعادی عمیق دانست که در طول زمان قادر است انسان‌ها را متحول کند و بیان داشت: هرکس خواهان تعالی است اساسا باید از مسیر کربلا بگذرد و باید به این واقعه بنگرد و انقلاب ما به خصوص هشت سال دفاع مقدس از نظر زمان و مکان بسیار وسیع تر از واقعه کربلا است اما دفاع هشت ساله ما با تمام عظمتش تنها مینیاتوری است از عاشورا.

وی افزود: حرکت اربعین حرکتی بی نظیر است که در هیچ جای دنیا نظیر ندارد؛ خیل جمعیت مشتاقان برای حضور در اربعین حسینی در کشور ما و سراسر دنیا هر روز پرشورتر و بیشتر می شود.

سردار مولایی ادامه داد: این حرکت باعث می شود تا دیگر مذاهب و مردم دنیا بدانند که امام حسین (ع) در دفاع از مظلومان شهید شده است. امیدوارم که همه از این حرکت درس بگیرند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی از جهل و نادانی مردم برای تسلط بر کشورهای اسلام به عنوان یک حربه استفاده می کند، ادامه داد: پیام اربعین این بود که مردم باید از جهالت و نادانی رهایی یافته و با الهام گیری از عاشورا در برابر همه فتنه ها استکبار جهانی ایستادگی  کنند.

مولایی در ادامه تاکید کرد: اگر از شهدا و رزمندگان بپرسند چرا رفتید؟ اگر از مادران شهدا بپرسند چرا اجازه دادید فرزندانتان به جبهه بروند؟ حتما خواهند گفت: «به خاطر سیدالشهدا» و ما هرچه داریم از محرم است و امام بزرگوار ما نیز افتخارش این بود که در هر حالی تاسی کرده است به حضرت سیدالشهدا و امام خامنه‌ای عزیز هم امروز اینچنین است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع)در ادامه خاطرنشان کرد: هر جلسه‌ای که به نام شهید است لاجرم به نام حسین بن علی است. شما به یاد شهدا مجلس می‌گیرید اما در اصل این مراسم‌ها پاسداشت امام حسین(ع) است و تمجید و تجلیل ما از جایگاه شهید و خانواده شهدا به برکت وجود اباعبدالله است که عالم به فدایش باد.

سردار مولایی تصریح کرد: امروز اگر از کسی در خط مقدم لباس دفاع از حرم پوشیده است بپرسید چرا آمدی؟ اینجا که خرمشهر و آبادان و شلمچه نیست. اینجا حلب است. اینجا تدمر است. اینجا دمشق است. پس چرا آمدی؟ قطعا خواهد گفت: «جانم به فدای زینب عقیله بنی هاشم».

وی با تاکید بر اینکه پس از جنگ دشمنی‌ها همچنان ادامه دارد گفت: مردم دشمنی‌ها تمام نشده است. یک دسته دشمنی‌های بیرونی یک دسته هم احمق‌های داخلی هستند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع)افزود: در راه امام حسین(ع) نام کسانی جاودانه شد که حسین زهرا را رها نکردند، کسانی که در برابر چندین هزار سپاه مسلح با دشنه‌ها و شمشیرهای برهنه ایستادگی کردند اما در مقابل کسانی بعد از ظهر عاشورا وقتی سر مبارک حضرت را بالای نی دیدند گفتند این آقا برای ما آشنا است و زمانی که متوجه شدند حسین(ع) کیست بر سر خود کوبیدند.

سردار مولایی الگو کردن انقلاب اسلامی را از وظایف ملت ایران دانست و تصریح کرد: رسالت ما زمینه سازی برای حکومتی است که انبیاء و اولیاء بشارتش را داده اند. ما باید زمینه ساز حکومت حضرت مهدی(ع) باشیم و تحقق این امر فداکاری و ایستادگی می خواهد.

وی در پایان با تشکر از دست اندرکاران یادواره شهدای نجم آباد تصریح کرد: من از کاروان شهدا و سیدالشهدا خجلم که آنچه را گفتم عمل نکردم اما مردم، خدا می‌داند که راه همین است که عرض کردم. خداوند متعال عمر من و شما را در زمانی قرار داده است که این دوران، دوران الگو سازی برای حکومت مهدوی است. اما نباید از بعضی کارهای غلط که در کشورما اتفاق افتاده و می‌افتد دلمان بلرزد و به فضل خدا نخواهد لرزید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها