برگزاری کارگاه آموزش پدافندغیرعامل ویژه اولیای دانش آموزان در شهرستان سلطانیه

کارگاه آموزش پدافندغیرعامل ویژه اولیای دانش آموزان با حضور مدیرآموزش و پرورش شهرستان سلطانیه و سرهنگ عزیزخانی کارگاه آموزش پدافندغیرعامل ویژه ی اولیای دانش آموزان در روستای خیرآباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۲۵۶۱
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان سلطانیه در ابتدای این کارگاه آموزشی با اشاره به پدافند غیر عامل گفت: به هر نوع اقدام که برای مقابله و یا به حداقل رساندن صدمات مالی و جانی قبل از حمله و وقوع حادثه انجام می گیرد پدافند غیر عامل می گویند.

مهدی زمانی با اشاره به اینکه  روستای خیرآباد درروزهای فصل زمستان جزو سردترین مناطق استان و گاهی کشور می شود، افزود: به عنوان یک مثال ساده از مفهوم پدافند غیرعامل ، محافظت از خود در برابر سرما و بیماری در ایام زمستان یک نوع پدافند غیر عامل است.

در ادامه سرهنگ عزیزخانی از میهمانان حاضر در کارگاه آموزشی با بیان اینکه پدافند غیرعامل با مدیریت بحران متفاوت است، گفت: به مجموعه اقدامات بعد از وقوع حادثه مدیریت بحران گفته می شود نه پدافند غیر عامل.

وی با مهم برشمردن پدافند غیر عامل در مقابله با حادثه از اول خلقت افزود: استتار ، مخفی شدن ، تغییر محل نقاط حساس ، بازدارندگی های نظامی از جمله اقدامات پدافند غیر عامل در نیروی های نظامی می باشد.

در پایان این کارگاه آموزشی حاضرین از نمایشگاهی که به همت مدیر دبستان پروین اعتصامی به مناسبت هفته پدافند غیر عامل برگزار شده بود ، بازدید کردند.

 

  

ارسال نظرات