خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز:

ترویج فرهنگ کتابخوانی جامعه را در برابر آسیب ها توانمند می کند

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در جلسه هماهنگی مسولین کتابخانه های مناطق دهگانه شهرداری تبریز گفت: اشاعه فرهنگ کتابخوانی در میان شهروندان موجب توانمند سازی جامعه در برابر تهدیدهای فرهنگی و آسیب های اجتماعی می شود.
کد خبر: ۸۹۴۲۳۲۷
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی به ضرورت ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه اشاره  و بیان کرد: در کنار رسانه های مختلف دیداری و شنیداری، جایگاه نشر کتاب و سرانه مطالعه، به عنوان یکی از شاخص های توسعه هر کشور مطرح است.

وی با بیان اینکه شهرداری تبریز با تمام قوا در پی حمایت از مقوله کتابخوانی است، گفت: هم اکنون 29 کتابخانه عمومی زیر نظر شهرداری تبریز فعالیت می کنند که حدود ۷۰ درصد آن ها در مناطق کم برخودار تبریز احداث شده است.

حجت الاسلام حمیدی افزود: به منظور اشاعه فرهنگ کتابخوانی، از تجهیز کتابخانه های شهرداری تبریز به کتاب های  نفیس در موضوعات مختلف از جمله سبک زندگی ایرانی اسلامی، اخلاق شهروندی و کتب مختلف آموزشی خبر داد .

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز یادآوری کرد: شهرداری تبریز در تلاش است تا با ایجاد زیرساخت های لازم و تجهیز کتابخانه های این شهر بتواند در زمینه تشویق شهروندان به کتابخوانی تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام حمیدی، ادامه داد: کتاب و فرهنگ کتابخوانی در جامعه کنونی ما مظلوم واقع شده و این امر موجب شده تا بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی به علت نبود آگاهی کافی نسبت به آن ها، جامعه را تهدید کند.

وی گفت: کاملا واضح است که نفوذ فرهنگی و اجتماعی در جامعه ای آگاه نسبت به هویت و عقبه فرهنگی تاریخی خود، به مراتب دشوارتر از جامعه ای بی سواد و بی اطلاع است.

حجت الاسلام حمیدی افزود: اشاعه فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در جامعه ابزاری است تا مسئولان فرهنگی بتوانند از این طریق با افزایش اطلاعات شهروندان، آنان را در برابر تهدیدات فرهنگی و آسیب های اجتماعی توانمند کرده و شهری آگاه را در راستای توسعه پایدار رقم زنند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کلانشهر تبریز، ضمن تشکر از فعالیت های حوزۀ کتابداری و فضاهای ایجاد شده و اقدامات انجام یافته در شهرداری منطقه یک جهت تشویق و ترغیب شهروندان به کتابخوانی اظهار  امیدواری کرد همه مناطق در این راستا گام های موثری بردارند تا بتوانیم شاهد رونق کتابخوانی از سوی شهروندان باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها