خبرهای داغ:
مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی:

60 درصد زندانیان آذربایجان شرقی بیسواد یا کم سوادند

مدیرکل زندان‌های آذربایجان شرقی با اشاره به نقش تحصیلات در کاستن از بزه های اجتماعی گفت: 60 درصد از زندانیان این استان بیسواد یا کم سواد هستند.
کد خبر: ۸۹۴۱۶۱۴
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از ایرنا، خشایار جمشیدی  با اشاره به وجود 9 مرکز برای نگهداری زندانیان در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در حال حاضر 98 درصد از زندانیان استان مرد و بقیه زن هستند و 68 درصد از زندانیان استان نیز متاهل می باشند.
وی افزود: با اقدامات اصولی که از سوی مراجع قضایی انجام شده، میانگین آمار زندانیان استان از میانگین کشوری پایین تر است.
جمشیدی ادامه داد: جرم 37 درصد زندانیان استان مربوط به مواد مخدر، 21 درصد سرقت، 11 درصد جرائم علیه اشخاص و 9 درصد نیز محکومیت های مالی و حقوقی است .
وی به پایین بودن سرانه نگهداری زندانیان استان نسبت به میانگین کشوری اشاره کرد و از تکمیل شدن و بهره برداری از کانون اصلاح و تربیت تبریز و زندان شهرستان هشترود در آینده نزدیک خبر داد.
جمشیدی افزود: با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دستگاه قضایی می کوشیم تعدادی از زندانیان استان را به مکان‌ های احداث شده در نزدیکی شهر تبریز منتقل کنیم تا در حین سپری کردن دوران محکومیت خود، در آن مکان ها فعالیت کنند.
وی با انتقاد از وضعیت بافت فیزیکی زندان های آذربایجان شرقی و به ویژه زندان مرکزی تبریز، گفت: متاسفانه زندان های استان در داخل شهر قرار دارند و این موضوع مشکلات امنیتی بسیاری ایجاد می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها