خبرهای داغ:
فرماندار سراب خبر داد؛

نداشتن اعتبار موجب تعطیلی دو سد مخزنی در سراب

فرماندار سراب در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان با بیان اینکه سد مخزنی امام چای در سال 1364 و سد قیصرق در سال1381به بهره برداری رسیده است، گفت: متاسفانه این دو سد از سه سال پیش تاکنون مورد استفاده قرار نمی گیرند.
کد خبر: ۸۹۴۱۶۱۳
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بدر شکوهی ضعف نظارت، نشت آب ذخیره شده به بیرون از سد، تخصیص نیافتن اعتبار برای مرمت و نگهداری را از علل تعطیلی این سدها برشمرد.
وی با اشاره به مشکلات خشکسالی و کمبود آب کشاورزی در منطقه، تخصیص اعتبار لازم و تسریع در عملیات بازسازی این سدها را خواستار شد.
شکوهی با اشاره به منابع آبی موجود در سراب گفت: از یک هزار و 805 چاه مجاز دارای پروانه در شهرستان، سالانه 142 میلیون مترمکعب آب تخلیه می شود که از این میزان 15 میلیون مترمکعب بصورت مازاد برداشت می شود .
فرماندار سراب با بیان اینکه سهم صنعت این منطقه در بخش آب کمتر از 2 درصد است، افزود : تاکنون برای مصارف صنعتی این شهرستان 164 حلقه چاه تخصیص داده شده است که از آن تعداد 5.2 میلیون مترمکعب آب برداشت می شود .
وی، با اشاره به افت سطح آب های زیرزمینی و مشکل کم آبی در منطقه بر لزوم تعدیل مجوز برداشت ها تاکید کرد و گفت: شهرستان سراب در تعادل سازی سفره آب های زیرزمینی رتبه سوم استانی را دارد.
شکوهی با بیان اینکه این شهرستان در نصب کنتور هوشمند برای چاه های مجاز جزو 2 شهرستان برتر استان است، خاطرنشان کرد: با انسداد 95 درصد از چاه های غیرمجاز و نصب 346 کنتور هوشمند، 4 میلیون و 300 مترمکعب آب صرفه جویی شده است .
وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد منابع آب این شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می شود، از بهره بردارن خواست تا ضمن توجه به ارزش اقتصادی آب، با اصلاح و رعایت الگوی کشت و تشکیل تعاونی آب بران از روش های نوین جهت آبیاری استفاده کنند .
فرماندار سراب با تاکید بر لایروبی و آزادسازی تصرفات غیرقانونی در حریم و بستر رودخانه ها اظهارکرد: همه اعیانی های ساخته شده در مسیر رودخانه ها باید با همکاری ادارات و اعضای شورای حفاظت از منابع آب در قلع و قمع شوند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها