برگزاری چهارمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدارکتاب دراشکذر

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشکذر از برگزاری چهارمین جشنواره روستا ها و عشایر دوستدار کتاب در سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۹۸۲۹
|
۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، هادی ملانوری در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب که با حضور جمعی از دهیاران و روسای شورای اسلامی روستا‌های شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: به منظور گسترش عدالت فرهنگی در سراسر کشور و پشتیبانی از اقدام‌های انجام شده و طرح‌های ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب خوانی و جلب توجه سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط به اهمیت کتاب در جامعه، چهارمین دوره «جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب» در سطح روستا‌ها و عشایر سراسر کشور برگزار خواهد شد.
وی افزود: مجموعه فعالیت‌های فرهنگی ـ. ترویجی مرتبط با کتاب خوانی که با مشارکت‌های مردمی، نهاد‌ها و سازمان‌های فعال در میان روستائیان و عشایر اجرا یا برای اجرا در سال آینده برنامه ریزی شده است، می‌تواند نامزد شرکت در جشنواره باشد. در هر برنامه، اعم از اجرا شده یا پیش بینی شده، باید اهداف، شیوه اجرا، نهاد‌های مشارکت کننده و نحوه تامین بودجه آن مشخص شود.
رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشکذر خاطر نشان کرد: برای شرکت در این جشنواره، ضروری است مجموعه فعالیت ها، برنامه‌ها، مدارک و مستندات با امضای دهیار، رییس شورای اسلامی و مسئول کتابخانه یا متولی طرح‌های کتاب خوانی، به همراه برگه‌های تکمیل شده به دبیر خانه استانی جشنواره مستقر در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها ارسال شود.
وی برنامه‌های ارسالی به جشنواره را اقدام‌های زیر بنایی شامل تاسیس مرتبط به کتاب خوانی از جمله کتابخانه، واگذاری زمین، تامین تجهیزات و امکانات زیر بنایی ونیز فعالیت‌های ترویجی شامل برگزاری مسابقه‌ها جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و هر فعالیتی که به نحوه مبتکرانه و خلاقانه‌ای به ترویج کتاب و کتاب خوانی بیانجامد اعلام کرد.
ملانوری در خصوص نحوه شرکت در جشنواره افزود: متقاضیان شرکت باید مدارک لازم را تا پایان وقت اداری روز دوشنبه ۱۳ آذر ماه سال جاری از طریق پست به دبیر خانه‌های استانی مستقر در اداره کل ارشاد اسلامی استان‌ها و یا به صورت مستقیم به دبیر خانه مرکزی «جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب» استان به نشانی یزد، بلوار دانشجو، جنب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دبیر خانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با شماره کد پستی ۸۹۱۶۷۱۳۵۸۶ ارسال کنند.
وی یاد آورشد:در پایان جشنواره از میان نامزدان نهایی ۱۰ روستا یا گروه عشایری برگزیده به عنوان دوستدار از سوی هیئت داوران انتخاب و طی مراسمی با حضور شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی کشور در تهران مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
ارسال نظرات