خبرهای داغ:

جولان گدایان مهاجرتی و وارداتی در تبریز

همگان، شهرتبریز را شهر بدون گدا می شناسند. این در حالی است کلان شهر تبریزازابتدای امسال، به محل گداهای مهاجرتی و یا به اصطلاح سیاسی واقتصادی، مرکز جولانگاه متکدیان وارداتی تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۹۳۹۷۷۹
|
۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
 به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،آذربایجان شرقی تبریز، همگان، شهرتبریز را شهر بدون گدا می شناسند. این در حالی است کلان شهر تبریزازابتدای امسال، به محل گداهای  مهاجرتی و یا به اصطلاح  سیاسی واقتصادی، مرکز جولانگاه  متکدیان وارداتی تبدیل شده است.

معاون امورپیشگیری و جمع آوری متکدیان موسسه خیریه  حمایت ازمستمندان تبریز می گوید: متأسفانه این افراد توسط باندی  به کشور وارد و به مقاصد سود جویانه از آنها بهره برداری می شود، که دراین رابطه، ما مدرک مستدل داریم.

حمید اصمعی، با بیان اینکه این تعدادتبعه خارجی ،ابتدا درداخل شهر تبریز و سپس در حاشیه و اطراف جاده های مشرف به تبریز تکدی گری می کنند افزود: بانوان، فرزندان خودرا قبل ازبیرون رفتن ،بیهوش  می کنند

تا اینکه فرزندشان تا شب دوام آورده ودرآغوش شان، آنها را،اذیت نکند.

 

به گفته وی ،ازابتدای امسال ،158نفرتبعه خارجی ازکشورپاکستان وازطریق میرجاوه واردکشورمی شوندودرشهرهای مختلف اقدام به گدایی می کنند.

یکی از تکدی گران که زنی  23ساله است گفت: تبریزی ها انسانهای دلدار و دل رحمی  هستند و زیاد کمک می کنند و دیگری گفت:در شهرهای بستان آباد، عجب شیر، آذرشهر، بناب ومیاندوآب گدایی می کنیم.

 

دختربچه 9ساله هم می گوید:روزی بین 100،150و200هزارتومان درآمدداریم. مردی که خانه خودرا درحاشیه کلانشر تبریز به آنها اجاره داده است می گوید: من خبرندارم و بنگاهی، خانه مرا به آنها اجاره داده است و حدود  9 نفر هستند که در منزل اجاره ای من  زندگی می کنند.

 

مردی هم که حدود 40سال سن دارد و با آنها زندگی می گوید: افراد به ویژه بانوان و کودکان را ازطریق مرز میرجاوه با پولی که می دهم وارد ایران می کنم و در شهرهای مختلف با اجاره واحد مسکونی ،اقدام به این کارمی کنند.

 

و ی افزود: من درخانه تعدادی ازبچه ها را نگهداری می کنم تا آنها به راحتی بتوانند گدایی کنند.! هیچ کدام از این افراد راضی نشدند حتی نام کوچک خود را به ما بگویند.


 

خلیل الهی ،دادستان عمومی وانقلاب تبریز هم، دربرخوردبا این افرادوهمچنین خاطیان گفت:ازاین پس تصمیم گیری شده است ،به افرادی شامل دلال ،بنگاهی ویا مالک منزل  که به اتباع خارجی واحدی اجاره دهندبه شدت برخوردخواهیم کرد.

 

حمید اصمعی ،مسئول جمع آوری متکدیان موسسه مردم نهاد حمایت از مستمندان تبریز در خصوص گدایان وارداتی ،با اشاره به اینکه اواخرخرداد امسال ، ۲۶ تبعه بلوچ پاکستانی، ۱۱ کودک و ۱۲ زن به همراه ۳ مرد از یک باند که در دسته هایی در سطح شهر به گدایی می پرداختند، با دستور قضایی از سطح شهر شناسایی جمع آوری شدند گفت: این تعداد، به ورامین تهران ( پلیس اتباع بیگانه) برای باز گرداندن آنها  به کشور پاکستان تحویل داده شدند.

 

معاون موسسه هم گفت: هدف اصلی ما از تشکیل موسسه، جلوگیری از تکدی گری در شهر است که ۴ مأمور ما در ۲ شیفت صبح و بعد از ظهر، متکدیان را جمع‌آوری کرده و به موسسه هدایت می‌کنند تا اگر نیازمند واقعی باشند پذیرش‌شده و اگر نیازمند نباشند، از آنان تعهد گرفته‌شده و در صورت تکرار به نیروی انتظامی معرفی شوند.


 

نائبی، بابیان اینکه ، موسسه خیریه حمایت از مستمندان  تبریز حدود ۸۰ تا ۹۰ نفر هیئت‌امنا دارد که آن‌هاهیئت‌مدیره را انتخاب می‌کنند و ما نیز مصوبات هیئت‌مدیره را اجرایی می‌کنیم افزود: بر اساس آخرین آمار، حدود ۱۸۰۰ خانواده تحت پوشش موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز قرار دارند که خوشبختانه کمک ما  به آنان دو برابر سیستم دولتی است؛ حمایت مالی سیستم دولتی برای هر نفر ۵۰هزار تومان با سقف مشخصی برای هر خانواده است که ما بدون هیچ سقفی، ۱۰۰هزار تومان به نیازمندان کمک می‌کنیم.

 پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس

گزارش - محرم محمدیان

ارسال نظرات