فرمانده پایگاه موسی بن جعفر (ع) قرارگاه شهید تمام زاده حوزه ۳۱۳ شهید دستواره فردیس؛

در جامعه اسلامی قرآن باید به بهترین وجه ممکن ساری و جاری باشد

نادر رضایی گفت گفت: بسیاری اعتقاد دارند یکی از دلایل مهجور بودن نسبی قرآن کریم در جامعه، ناکارآمد بودن و کافی نبودن سبک های آموزش قرآن است.
کد خبر: ۸۹۳۹۵۱۸
|
۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، نادر رضایی فرمانده پایگاه موسی بن جعفر (ع) قرارگاه شهید تمام زاده حوزه ۳۱۳ شهید دستواره فردیس در جمع مربیان حلقات صالحین این پایگاه گفت: قرآن کتاب زندگی است و در جامعه‌ای که داعیه دار پیروی از اسلام ناب محمدی است، قرآن باید به بهترین وجه ممکن ساری و جاری باشد.
 
در جامعه اسلامی قرآن باید به بهترین وجه ممکن ساری و جاری باشد
وی افزود: یکی از الزامات عمل به قرآن کریم انس با این کتاب آسمانی و آشنایی با دستورات و معارف عمیق آن است.

رضایی بیان داشت: بحث آموزش قرآن در جامعه ما یکی از دغدغه‌های قدیمی دلسوزان بوده است و بسیاری اعتقاد دارند یکی از دلایل مهجور بودن نسبی قرآن کریم در جامعه، ناکارآمد بودن و کافی نبودن سبک‌های آموزش قرآن است.

این فرمانده پایگاه گفت:: کودکان گریزپا هستند و اگر بگویی قرآن بخوان میپرسند چرا قرآن بخوانم؟ آخرش به چی می‌رسیم؟ اما جوانان بخاطر رفتار عقلانی تر، درک بهتر از دین، علاقه مندی به کسب وجهه مثبت اجتماعی و تلاش برای جبران مافات عمر، بیشتر جذب قرآن و محافل قرآنی می‌شوند و جذب آن‌ها آگاهانه‌تر است.

رضایی تصریح کرد:، اما گاهی با جوانانی مواجه می‌شویم که سخنانشان، حرف‌های خودشان نیست و برخاسته از تقلید از نگرش نامناسب خانواده، محیط دوستان و ماهواره است و متاسفانه محیط اطراف آن‌ها آلوده بوده است.

این مسئول بیان داشت: در این گونه مواقع، کار خیلی سخت است، باید اول ذهن بچه‌ها را از این تبلیغات منفی پاک کرد در این مواقع می‌توان با تغییر محیط زندگی، کاری کرد که نوع رفتار و تفکرات تقلیدی بچه‌ها عوض شود و به سمتی که دین و شرع دوست دارد هدایت شوند، تغییر محیط آخرین امیدواری برای تغییر ذهن این بچه‌ها و جوان هاست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: من دو امانت در میان شما می‌گذارم قرآن و عترت، یعنی اول فرمودند؛ کتاب خدا و بعد فرمودند: اهل بیتم، یعنی ثقل اکبر را کتاب خدا بیان کردند و سپس به اهل بیت اشاره کردند، به فرمود: ه پیامبر (ص) اهل بیت مفسر قرآن هستند و جدای از قرآن نیستند و باید به آن‌ها تمسک بجوییم.

خبرنگار بسیجی: اعرابیان
ارسال نظرات
پر بیننده ها