مدیر کمیته امداد گلوگاه خبر داد :

کشت زعفران مددجویان کمیته امداد گلوگاه

مدیر کمیته امداد شهرستان گلوگاه گفت: با هدف دستیابی به خودکفایی مددجویان طرح کشت زعفران برای مددجویان کمیته امداد در سال جاري در شهرستان اجرا شد.
کد خبر: ۸۹۳۹۰۰۲
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی ناحیه گلوگاه، محمدرضا یعقوبی مدیر کمیته امداد گلوگاه در گفتگو با خبرنگار ما از اجرای طرح کشت زعفران برای مددجویان کمیته امداد در گلوگاه  اظهار داشت: با هدف دستیابی به خودکفایی و استقلال مددجویان زیر پوشش کمیته امداد، طرح کشت زعفران برای مددجویان کمیته امداد در شهرستان اجرا شد که خوشبختانه تا کنون ثمره مناسبی را نیز به دنبال داشته است.

وی افزود: با هدف فراهم کردن بسترهای لازم برای مددجویان این شهرستان در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده و مناطقی که ظرفیت مناسب برای کشت و تولید زعفران دارند در روستاهای هزارجیب گلوگاه در سال ۹۵ شناسایی شده‌اند و به صورت پایلوت در برخی از اراضی شیبدار این محصول کشت شد.

وی ادامه داد: توسعه طرح‌های خودکفایی در هزارجریب گلوگاه در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم هر چه سریع‌تر زمینه خودکفایی مددجویان منطقه را فراهم کرده و توسعه اقتصادی شهرستان را شاهد باشیم .

یعقوبی بیان کرد: شناسایی دقیق ظرفیت‌های منطقه برای تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه گام موثری برای دستیابی به اهداف مورد نظر است که در این زمینه برنامه‌های مناسبی در دستور کار قرار داده شده که به طور حتم خروجی‌های بسیار قابل توجهی در سال‌های آینده به دنبال خواهد داشت.

مدیر کمیته امداد شهرستان گلوگاه گفت: تاکنون در سطح شهرستان ۸۰ نفر از مددجویان زیرپوشش از کارگاه‌های آموزشی بلند مدت بهره‌مند و از تسهیلات بلاعوض استفاده کردند که در این بین ۲۳ نفر توانستند به کشت زعفران بپردازند و در آمد قابل توجهی کسب کنند

ارسال نظرات
پر بیننده ها