چاپ کتاب زندگی نامه مرحوم آیت الله ملک حسینی(ره)

کتاب دُرّ دانه زندگی نامه مرحوم آیت الله ملک حسینی با تلاش نویسنده کهگیلویه وبویراحمدی سید علی موسوی نژاد سوق تهیه و به چاپ رسید.
کد خبر: ۸۹۳۸۲۴۶
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
نماینده، ولی فقیه در استان گفت: پردازشچاپ کتاب زندگی نامه مرحوم آیت الله ملک حسینی شخصیت انسان‌های بزرگ یک رفتار شایسته است البته به این معنا که او آنچه هست نشان داده شود.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی افزود: هر کتابی که بتواند به شکل واقعی بدون بافت و بافته‌ها نوشته شود و با قلمی زیبا و با ذکر مستندات روشن و با تحلیل درست می‌تواند کتاب موفق در این زمینه باشد و من دعوت نمی‌کنم نویسندگان استان را به تکرار امادعوت می‌کنم که اگر زوایای مختلفی از شخصیت‌های گوناگون سراغ دارند برای آیندگان بنویسند.
ملک حسینی اضافه کرد: حرکات ناشایستی امروز در شخصیت پردازی افراد رخ می‌دهد و آن اینکه قصه می‌سازند، خاطره می‌سازند، کشف کرامت می‌سازند و بزرگی را گاه کوچک و کوچکی را بزرگ می‌کنند.
وی ادامه داد: خلاف واقع گفتن بزرگ را کوچک می‌کند، اما هیچگاه کوچکی را به حقیقت بزرگ نمی‌کند و پایان بافته‌ها و نه یافته‌ها جز تحریف واقعیاتی که جز جامعه را بدبخت می‌کند نیست، اما یک پردازش معقول هنری به زبان روز با درک درست از مخاطب می‌تواند به گونه‌ای فضیلت‌ها و منش‌های این انسان‌های بزرگ را به جامعه آموزش بدهد و در جامعه نهادینه کند این بزرگ می‌خواهد مرحوم آیت الله ملک حسینی یا بزرگ دیگری باشد.
نویسنده کتاب دُرَِّ دانه هم با اشاره به اهمیت شناساندن بزرگان دینی به مردم گفت: این کتاب با موضوع زندگی نامه و معرفی شخصیت مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی تهیه و تالیف شده است.
سید علی موسوی نژاد سوق افزود: در این کتاب در ۵۰۰ صفحه روزشمار زندگی نماینده سابق، ولی فقیه در استان از سال ۱۳۴۲ اعم از مبارزات سیاسی و فعالیت‌های دینی قبل و بعد از انقلاب و خدمات ایشان شرح داده شده است.
وی هم چنین به محتوای کتاب دُرَِّ دانه اشاره کرد و گفت:: برای نوشتن این کتاب ۴۰۰ سند جمع آوری شده که شامل ۸ فصل عمیق و مفید از ابعاد مختلف زندگی آیت الله ملک حسینی،۸ مورد پیام، مقدمه و شجره نامه، ۵۰ سند سیاه و سفید با دستخط مرحوم آیت الله ملک حسینی،۵۰ مورد پیام تسلیت بزرگان و شخصیت‌های کشوری و پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به خانواده مرحوم و خاطرات بزرگان است.
موسوی نژاد سوق افزود:تهیه، تدوین و تالیف این کتاب پس از ۴ سال تکمیل و در زمستان سال ۹۵ به چاپ رسید.
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۵ جلد کتاب از دایره المعارف شجره طیبه آل رسول (ص) که مربوط به امامزادگان و اولاد آنهاست را نوشته ادامه داد: پانزدهمین جلد از این دایره المعارف به زندگی نامه و شخصیت مرحوم آیت الله ملک حسینی اختصاص یافته و دو جلد دیگر هم با عنوان (شاهدان بزم الست) که مربوط به شهداست و دیگری هم (دانشنامه آشنایی با تربت پاکان) را در دست تدوین دارد و به زودی به زیر چاپ میروند.
موسوی نژاد گفت: برای تکمیل کتاب دُرّ دانه از سال گذشته کار جمع آوری اسناد مختلفی را برای چاپ جلد دوم با عنوان (مرجع ماندگار) آغاز کرده که ناگفته‌ها و کاستی‌های جلد اول در این کتاب برطرف میشود و با تلاش‌های صورت گرفته کار تهیه و تدوین این کتاب یک سال دیگر زمان نیاز دارد.
میر احمد تقوی از بزرگان و علمای دینی استان و شهرستان کهگیلویه هم مرحوم آیت الله ملک حسینی را عالم بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی خدمات ارزنده‌ای را به مردم استان ارایه داد و به عنوان عالمی عملگرا با سفر به نقاط مختلف با مردم استان دیدارمیکرد و مردم نیز از او راضی بودند.
ارسال نظرات