مشاور وزیر نفت:

ایران از وابستگی گازی ترکمنستان خارج شد

مشاور وزیر نفت با بیان اینکه با بهره‌برداری از شبکه انتقال گاز دامغان و لوله‌گذاری وابستگی ایران از کشور ترکمنستان را برای همیشه خارج کرده است، گفت: با فرا رسیدن فصل سرما سه استان شمالی کشور با کمبود گاز مواجه نمی شود.
کد خبر: ۸۹۳۸۱۶۱
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمود آستانه در آیین افتتاحیه گازرسانی شهر رینه لاریجان آمل با بیان اینکه گاهی اوقات برای اجرای پروژه‌ای با کمترین هزینه و وقت به نتیجه مثبت می‌رسیم، اظهار داشت: در این نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب آزادی است تا شکایات و دادخواست های معترضین ارایه شود اما باید به مصالح عمومی را در نظر گرفت.

وی با تاکید بر اینکه اجرای پروژه گازرسانی رینه و روستاهای لاریجان ادامه دارد، افزود: با توجه به اهمیت این پروژه وزیر نفت سفارش کامل برای آمل و کارهای گازرسانی این شهرستان داشته است.

آستانه با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید در مازندران کارهای بزرگی در امر بهره‌برداری گاز انجام شد، عنوان کرد: در این دولت حدود 700 روستا با هزینه یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری پروژه گازرسانی صورت گرفته است.

مشاور وزیر نفت در امور گازرسانی هزینه این پروژه‌ها را جدا از اجرای تقویت لوله گاز سرخس، دامغان به کیاسر مازندران مطرح کرد: برای این پروژه 850 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری این لوله‌گذاری وابستگی ایران از کشور ترکمنستان را برای همیشه خارج کرده است، گفت: با فرا رسیدن فصل سرما سه استان شمالی کشور با کمبود گاز مواجه نمی شود.

آستانه وظیفه وزارت نفت را تامین انرژی مطرح و عنوان کرد: بدلیل عدم تعریف برای هزینه متاسفانه گران ترین هزینه تعرفه‌ای را داریم که برای رسیدن به کاهش هزینه باید به بهینه مصرف در کل هزینه‌هایی چون برق، گاز و نفت سفید بپردازیم.

مشاور وزیر نفت با اعلام اینکه در این مورد باید به اجرای سیاستگذاری تجمیع انرژی ها و پرداخت و در بسیاری از جاهای دیگر به مصرف انرژی خاص انجام داد، افزود: برای رسیدن به این اهداف همه وزارت‌ها به شکل مجمع وزارت درآید و نمایندگان مجلس با هماهنگی دولت به ارایه این طرح در مجلس ببرند.

وی با اشاره به کاهش تعرفه قبوض گاز شهر رینه یادآور شد: مبنای تعیین تعرفه قبوض بر اعلام سازمان هواشناسی استان مازندران است که در صورت تایید منطقه سردسیری این منطقه تعرفه قبوض طبق آن به مردم ارائه می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها