معاون رئیس جمهور در مازندران:

هدایت رشته های تحصیلی در کارآفرینی و مهارت زندگی مهم است / جنگل های هیرگانی مازندران بزرگترین مدرسه طبیعت در ایران است

ابتکار با بیان اینکه آمار دختران فارغ‌التحصیل بیکار رو به افزایش است، افزود: هدایت رشته‌های تحصیلی به سوی کارآفرینی و مهارت‌های زندگی بسیار مهم است.
کد خبر: ۸۹۳۸۱۵۱
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، معصومه ابتکار در نشست نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد و کارآفرینان مازندران با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید همه شاخص‌ها در مازندران رو به بهبود بوده است اظهار داشت: کارهای جالبی در این مقطع در استان صورت گرفته که نشانگر تلاش‌های موثر دولت در مازندران با مدیریت استاندار بوده است.

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی و انگیزه در مازندران بسیار بالا و متعالی است، افزود: احساس تعهد، انگیزه بالای اجتماعی، سرمایه ملی محسوب می‌شود و دولت دوازدهم قدر سرمایه اجتماعی را می‌داند و برای بسط و توسعه این سرمایه ملی تلاش خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور ضرورت توجه به شعار امسال و تقویت تولید و اشتغال را برنامه‌محوری دولت برشمرد و گفت: با کمک مردم باید فرصت اشتغال و کارآفرینی که حق آنان است فراهم شود.

وی با بیان اینکه آمار دختران فارغ‌التحصیل بیکار رو به افزایش است، افزود: هدایت رشته‌های تحصیلی به سوی کارآفرینی و مهارت‌های زندگی بسیار مهم است.

ابتکار با اشاره به اینکه در دو سال گذشته به حوزه کارآفرینی بانوان به‌ویژه زنان سرپرست خانواده توجه ویژه شده است، گفت: آمار به‌کارگیری در بانوان در مشاغل در دو سال گذشته رو به افزایش بوده است.

وی با تاکید بر اینکه از سرمایه اجتماعی دختران باید استفاده بیشتری شود، افزود: حضور بانوان در مشاغل سبز باید توسعه یابد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اعلام اینکه 1.5 میلیارد دلار به تقویت اشتغال روستایی اختصاص یافته است، گفت: سهم زنان از این اعتبارات باید عادلانه باشد.

ابتکار با بیان اینکه پروژه توان افزایی با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد با قوت ادامه خواهد یافت، گفت: طرح تاب آوری اجتماعی از طرح‌های مهم است که باید استمرار یابد.

وی بر شبکه‌سازی در تشکل‌های مردم نهاد و کارهای مشترک برای برطرف شدن مشکلات در سطح ملی و منطقه‌ای تاکید کرد و گفت: آیین‌نامه مشارکت اجتماعی این فرصت را فراهم می‌کند.

معاون رئیس جمهور بر دیده‌بانی مسائل زنان تصریح کرد و گفت: نقش تشکل‌ها و رسانه‌ها در دیده‌بانی مسایل اجتماعی، زنان و خانواده بسیار مهم است.

ابتکار با بیان اینکه دولت باید از نقد سازنده در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه زنان و خانواده استقبال کند، تصریح کرد: برون‌سپاری فعالیت‌ها به مردم و جلب مشارکت آنان و سیاست‌گذاری و نظارت از سوی دولت به بسط سرمایه اجتماعی منجر می‌شود.

وی دریای مازندران را سرمایه‌ای ملی و جنگل هیرکانی را بزرگ‌ترین مدرسه طبیعت توصیف کرد و گفت: از جنگل می‌توان در درمان آسیب‌های روحی و روانی بهره برد.

معاون رئیس جمهور بر مدیریت پسماند و کاهش آلودگی به عنوان یک ضرورت تاکید کرد و گفت: زیرساخت‌های خوبی در این بخش فراهم شده است و دولت از سرمایه‌گذاری در این حوزه حمایت می‌کند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها