خبرهای داغ:
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی:

صادرات 72 هزار قطعه جوجه یک روزه از آذربایجان شرقی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی اعلام کرد: 72 هزار قطعه جوجه یک روزه در شش ماهه نخست سال جاری از استان صادر شده است.
کد خبر: ۸۹۳۸۱۰۹
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان، امیرحسین بهداد از صادرات بیش از یک تن فرآورده دامی از این استان در 6 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در مدت یاد شده 4 فرآورده دامی شامل پودر گوشت، پا و پنجه مرغ، شیرخشک و عسل با وزن یک هزار و 50 کیلوگرم و تحت نظارت بهداشتی کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان به کشورهای مقصد صادر شده است.
وی مقصد این فرآورده های دامی را کشورهای ترکیه، گرجستان، ویتنام، تایوان، چین، عمان، لبنان، مالزی و عراق اعلام کرد.
وی همچنین گفت: 3100 قطعه ماهی زنده قزل آلا نیز با صدور 2 فقره گواهی بهداشتی دامپزشکی به جمهوری آذربایجان (نخجوان) صادر شده است.
بهداد اعلام کرد: 31 هزار و 878 جلد پوست فرآوری شده نیز پس از اخذ مجوزهای دامپزشکی به کشورهای آذربایجان، پاکستان، ارمنستان و ترکیه صادر شده است.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هم با اعلام اینکه در سال 1395 تعداد 55 میلیون قطعه جوجه یک روزه توسط مزارع مادر استان تولید شده است، ظرفیت جوجه ریزی مرغداری های گوشتی استان را سالانه 38 میلیون قطعه اعلام کرد.
جاوید بهروزین گفت: در سال جاری 19 میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های گوشتی استان اتفاق افتاده است.
رامین پذیره مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان آذربایجان شرقی هم تعداد واحدهای پرورش مرغ گوشتی دارای پروانه بهره برداری در استان را 600 واحد اعلام کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها