رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

فضای مجازی فصل مشترک خودکشی دختران اصفهانی، قاتل ستایش و اهورا

بصیرب گفت: در ماجرای ان 2 دختری که سال گذشته قبل از عید خودکشی کردند، اهورا و این 2 دختر اصفهانی هم یک فصل مشترک وجود دارد ازادی بی قید و شرط در فضای بی قانون مجازی.
کد خبر: ۸۹۳۷۸۰۰
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به خودکشی 2 دختر اصفهانی گفت: فرمانده انتظامی استان اصفهان پیرامون علت سقوط ۲ دختر جوان در پل چمران اصفهان گفته است این ۲ دختر جوان با وارد شدن به بازی آنلاین "نهنگ آبی" دست به این اقدام زده‌اند، این جای بسی تاسف است.
بصیری در ریشه یابی این مسئله افزود: معضل ما فقط نهنگ ابی نیست بلکه کل فضای رها شده مجازی است. این فضا برای دانش آموزان و نوجوانان رها کرده ایم و این خیانت بزرگی است که کسانی که اگاهانه و با اشنایی با معضلات این فضا، جوانان و نوجوانان کشور را در این فضا پر مخاطره و تهدید رها کرده اند.
وی یاد اور شد: قاتل ستایش که نوجوانی 16 ساله بود در اعترافات خود گفته بود من در فضای مجازی فیلم نا مناسب دیده بودم، در ماجرای ان 2 دختری که سال گذشته قبل از عید خودکشی کردند، اهورا و این 2 دختر اصفهانی هم یک فصل مشترک وجود دارد ازادی بی قید و شرط در فضای بی قانون مجازی.
بصیری بابیان اینکه از این دست مسائل هر روز اتفاق می افتد، تصریح کرد: متاسفانه هیچ واکنشی هم از طرف مسئولین و حتی مردم انجام نمی شود.
وی با اشاره به اینکه مردم خیلی از مواقع برای از دست دادن پولشان در موسسات مالی و یا عدم پرداخت حقوق دست به اعتراض مدنی میزنید کفن می پوشند اما بنده نگران این هستم چرا خانواده ها برای فرزندانشون و محیط بشدت فاسد مجازی که الان در اختیار بچه های ما قرار گرفته است اعتراض نمی کنند و مطالبگری عمومی قانونی و مدنی نمی کنند.
رئیس سازمان بسیج رسانه تاکید کرد: در بسیاری از کشور های دنیا برای هر قشر سنی اینترنتی خاص و با محدودیت های مناسب همان سن در نظر می گیرند.

ارسال نظرات