خبرهای داغ:
رئیس مرکز بهداشت هشترود خبر داد؛

معرفی کودکان بی بضاعت دارای اختلال رشد به کمیته امداد

رئیس مرکز بهداشت هشترود از معرفی کودکان بی بضاعت دچار اختلال رشد برای اختصاص جیره غذایی کمکی به کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۷۲۹۴
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عقیل نوروزی افزود: این واحد کودکان بی بضاعتی که دچار اختلال رشد هستند را توسط همکاران در خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی شناسایی و برای اختصاص جیره غذایی کمکی به کمیته امداد معرفی می کنند.

وی افزود: برای همه کودکان با ورود به شش ماهگی و آغاز غذای کمکی توصیه های لازم تغذیه ای داده شده و نمودار رشد کودکان توسط همکاران در واحدهای محیطی ترسیم می شود و چنانچه کودکی به هر علت رشد نامطلوب داشته باشد ضمن مراقبت های ویژه تغذیه ای در صورت نیاز به پزشک ارجاع داده می شود.

نوروزی اضافه کرد: در مورد زنان باردار نیز این واحد با همکاری واحد سلامت خانواده توصیه ها و آموزش های تغذیه ای لازم را به مادران در حین بارداری میدهد و چنانچه مادرانی به هر دلیل نمودار رشد نامطلوب داشتند توسط بهورزان و مراقبین سلامت  مراکز بهداشتی شناسایی و به واحد بهبود تغذیه ارجاع داده می شوند.

وی بیان کرد: در این واحد کارشناس تغذیه مستندات را بررسی و چنانچه مادر بارداری واجد شرایط باشد اقدام به تشکیل پرونده کرده و با همکاری بنیاد علوی برای این مادران کمک تغذیه ای به ارزش تقریبا ۵۰۰ هزار تومان با  تنوع غذایی و انواع مواد غذایی مختلف اختصاص میدهند که سهمیه شهرستان ماهانه ۱۵۰ مادر واجد شرایط می باشد.

نوروزی اظهار داشت: در حال حاضر در سطح مرکز بهداشت شهرستان و برابر سیاست های مرکز بهداشت استان واحدی بنام واحد بهبود تغذیه وجود دارد که یک نفر کارشناس تغذیه در این واحد مشغول بوده و  این واحد مسول هماهنگی فرآیندهای مربوط به تغذیه در سطح مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت است.

نوروزی تاکید کرد: از دیگر فعالیت های این واحد توجه به ید موجود در نمک مصرفی خانوار از طریق ید سنجی نمک مصرفی خانوارها به کمک واحد مهندسی بهداشت محیط میباشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از وظایف واحد تغذیه مرکز بهداشت توزیع مکمل های ویتامین در بین نوجوانان و جوانان و همچنین برنامه آهن یاری برای دانش آموزان دختر سنین راهنمایی و دبیرستان به مدت ۱۶ هفته می باشد که با همکاری آموزش و پرورش انجام می گیرد.

نوروزی ابراز کرد: از آغاز مردادماه نیز همزمان با اجرای برنامه خطر سنجی بیماری های غیر واگیر که به برنامه ایراپن مشهور است کلیه  افراد بالای ۳۰ سال به نوبت به خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی دعوت شده و از نظر بیماری های قلبی عروقی دیابت و چربی خون بالا و همچنین از نظر سرطان روده بزرگ، سرطان دهانه رحم، سرطان سینه و همچنین از نطر سلامت روان و سوی مصرف مواد و همچنین از نظر سبک تغذیه مورد بررسی و غربالگری قرار می گیرند که افراد نیازمند مشاوره های تغذیه به کارشناسان تغذیه ارجاع داده می شوند که در قالب این برنامه شبکه بهداشت در نظر دارد ۴ کارشناس تغذیه از طریق نیروی طرحی جذب کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها