سرپرست مرکز بهداشت شهرستان اشکذر:

با ورزش، احتمال سکته های قلبی و مغزی را در خود کاهش دهید

مختاری : برخی بانوان با محدودیت های درونی و بیرونی؛ ورزش و تحرک مناسب ندارند و این بی تحرکی در طولانی مدت می تواند سبب افزایش خطر بیماریهای قلبی و عروقی مثل سکته های قلبی و مغزی در بانوان شود که با برنامه ریزی و ورزش مناسب می توان احتمال این بیماریها را 2تا4 برابر کاهش داد.
کد خبر: ۸۹۳۶۲۲۲
|
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، احمد مختاری سرپرست مرکز بهداشت شهرستان اشکذر به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان در این یادداشت به تاثیر ورزش بر سلامتی بانوان پرداخته است.
بیمار‌های قلبی عروقی یکی از اساسی‌ترین علل مرگ و میر در جوامع بشری است و یکی از مهمترین عوامل خطرساز بروز این بیماری‌ها کم تحرکی و عدم فعالیت فیزیکی مناسب است و با توجه به فرهنگ ایرانی و خصوصا یزد که برخی بانوان با محدودیت‌های درونی و بیرونی؛ ورزش و تحرک مناسب ندارند و این بی تحرکی در طولانی مدت می‌تواند سبب افزایش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی مثل سکته‌های قلبی و مغزی در بانوان شود که با برنامه ریزی و ورزش مناسب می‌توان احتمال این بیماری‌ها را ۲ تا ۴ برابر کاهش داد.
ورزش مناسب نیازی به رفتن باشگاه و یا امکانات خاصی ندارد هر چند زیر نظر مربی می‌توان زودتر و صحیح‌تر به اهداف خود رسید. ورزش مناسبی که به بانوان توصیه می‌شود ورزش مرتب به میزان ۵ روز در هفته و هر بار نیم ساعت است بطوری که ضربان قلب به حدود ۱۱۰ تا ۱۲۵ ضربان برسد. البته این نکته مهم است که در صورت بیماری ضمینه‌ای حتما با پزشک خود مشورت نماید.
ورزش منظم نه تنها برای عملکرد قلب و عروق مناسب است بلکه می‌تواند سبب کنترل فشار خون و دیابت و چربی خون نیز شود.
برخی بانوان احتمالا ذکر خواهند کرد که در خیابان و یا محله خود مکان مناسب برای ورزش نیست! پیشنها. من برای آن‌ها این است که روزانه حداقل یکبار بایستی برای خرید از منزل خارج شوند لذا بجای خرید از مغازه نزدیک خود از مغازه دورتر خرید کنند و یا اینکه با طی مسیر دورتر بروند و دوباره برگشته و خرید خود را از محل مورد نظر خود انجام دهند و یا حتی در منزل خود در دور حیاط منزل یا داخل پذیرایی خانه شروع به قدم زدن کنند؛ لذا در انتها این نکته را بایستی بدانیم که با هر دقیقه وقت که برای ورزش می‌گذاریم در آینده مانع وقت گذاری چندین برابر بابت بیماری‌ها خواهیم شد.
ارسال نظرات