محمد آبکار:

آقایان فکر نمی‌کردند در دوران خودشان غرب تحریم‌های جدید را اعمال کند

عضو شورای مرکزی بسیج دانشگاه علم و صنعت در نشست خبری تجربه تاریخی ملت ایران در مذاکره با غرب گفت: می‌گویند که ما توانسته ایم جهان را علیه آمریکا بسیج کنیم سوال این است که آیا فراموش کرده اند که زمانی می‌گفتند اروپا کدخدایی دارد و باید از او اجازه بگیرد.
کد خبر: ۸۹۳۶۰۴۸
|
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی،  محمد آبکار، عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در نشست خبری که با عنوان تجربه تاریخی ملت ایران در مذاکره با غرب با حضور مسئولان سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در محل بسیج دانشجویی تهران برگزار شد، گفت: برجام زمانی شکل گرفت که دولتمردان توانستند که تعامل با غرب را به عنوان تن‌ها راه حل رفع مشکلات به مردم القا کنند.

وی با بیان اینکه برجام با احساسی کردن موضوع مذاکرات نهایی شد گفت: معتقدم که بحث‌های امنیت ملی، توان دفاعی موشکی و توان انرژیک کشور باید در لایه‌های بالایی نظام مطرح شود، چون با کشاندن این مباحث به سطح مردم و احساسی کردن این مسائل مشکلاتی را به وجود می‌آورد. در هر حال با احساسی کردن موضوع فعالیت‌های هسته‌ای افکار عمومی پذیرفت که ما باید به سراغ مذاکرات برویم. 

آبکار با بیان اینکه آقایان فکر نمی‌کردند که در دوران خودشان غرب تحریم‌های جدید را اعمال کند گفت: در هر حال ما به برجام به عنوان یک سند ملی نگاه می‌کنیم اگرچه امروز شاهدیم مفاد این توافق رعایت نشده است. معتقدم که باید برجام بررسی شود چرا که با هشتک، توئیتر و اینستاگرام نمی‌توان از عاملان این توافق قهرمان ملی ساخت. 

عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه امروز برخی‌ها تلاش می‌کنند که اروپا و آمریکا را از هم جدا کنند به گونه‌ای که موضوع اروپای خوب را مطرح می‌کنند، گفت: می‌گویند که ما توانسته ایم جهان را علیه آمریکا بسیج کنیم سوال این است که آیا فراموش کرده اند که زمانی می‌گفتند اروپا کدخدایی دارد و باید از او اجازه بگیرد با این وجود آیا می‌شود که امروز حرف‌های آن‌ها در مورد اروپای خوب را بپذیریم در هرحال این‌ها بازی با ذهن مردم است و باید به آن‌ها پاسخ داده شود. 

وی با اشاره به اینکه طرف اروپایی سیاست یکی به میخ یکی به نعل را در مورد ایران در پیش گرفته اضافه کرد: بعد از سخنرانی جمعه شب ترامپ اروپایی‌ها ضمن اعلام حمایت از برجام، اما به دغدغه‌های خود در زمینه فعالیت‌های موشکی کشورمان تاکید کردند. 

آبکار افزود: مسئولان باید توضیح دهند که آیا اروپا و ترامپ در نوع دشمنی با ایران با هم مسئله داشته و یا اینکه آن‌ها در نوع مواجهه خود با کشورمان مشکل دارند؟

عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم که ترامپ دارد پازل اوباما را تکمیل می‌کند، اظهار کرد: آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای به تمام چیزهایی که می‌خواست رسید و الان هم اهرم فشار ما یعنی فناوری هسته‌ای به یک ماکت تبدیل شده است و به گونه‌ای امروز دست مان خالی است با این وجود این چیز عجیبی نیست که ترامپ با دواندن ما کشورمان را بر سر مسئله موشکی و مسائل دیگر به بازی بگیرد.

ارسال نظرات