در راستاي آتش به اختياري صورت گرفت:

اقدام جهادی بسيجيان قرچك در ريشه كني مواد مخدر

در راستاي فرمان آتش به اختيار، سپاه قرچک اقدام به اجرای طرحی بومی و محلی با هدف اجرای اقدامات عملی در حوزه‌های مختلف اعم از توانمندسازی، درمان و مقابله با مواد مخدر نموده که تاکنون نشست‌های توجیهی مختلفی با ائمه جماعات، نخبگان و مسئولان شهري برگزار شده است.
کد خبر: ۸۹۳۴۰۱۵
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲

خبرگزاری بسیج،غرب استان تهران:مواد مخدر علاوه بر زیان‌های جسمی و روحی، عوارض فراوان اجتماعی و اقتصادی از قبیل افزایش جرم‌های مرتبط مانند جنایت، سرقت، فقر، تکدی‌گری، هدررفتن سرمایه‌های کلان مادی کشورها و سقوط بسیاری از ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی را به‌ دنبال دارد.

به منظور جلوگیری از توزیع فراگیر مواد افیونی و نجات جوانان از این سیل بنیان‌کن لازم است نهادهای فرهنگی، تشکل‌های دینی و انجمن‌های اجتماعی با احساس وظیفه ملی وارد میدان مبارزه شده و با تولید برنامه‌های فاخر فرهنگی، هنری و توسعه تفریحات سالم اجتماعی، اثرات مخرّب این پدیده شوم را در جامعه کاهش داده و آن را مهار کنند.

در این راستا ناحیه مقاومت بسیج پانزده خرداد شهرستان قرچک اقدام به اجرای طرحی بومی و محلی با هدف شناسایی نقاط آسیب‌خیز و بحران‌زای اجتماعی در بافت‌های شهری و روستایی شهرستان قرچک کرده است، که در گام نخست این طرح در روستای داودآباد به عنوان منطقه آسیب‌خیز در طرح بومی و محلی قرچک به مورد اجرا درآمد.

سرهنگ حسین،حیدری فرمانده اين ناحیه اظهار داشت: مناطق آسیب‌خیز همواره در مناطق روستایی و شهری وجود دارند؛ اما در مناطق حاشیه‌نشین این معضل بیشتر به چشم می‌خورد.

وی هدف از شناسایی مناطق آسیب‌خیز را ارائه خدمات به مردم این مناطق برشمرد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای افراد، اجرای کلاس‌های آموزش مهارت زندگی، آموزش پیشگیری از اعتیاد، شناسایی خانواده‌های آسیب‌دیده و افراد در معرض آسیب و ارائه خدمات تخصصی مختلف به این افراد شامل نگهداری، روانشناسی، پزشکی، روانپزشکی و حقوقی از جمله این خدمات است که در طرح بومی و محلی شهرستان قرچک ارائه می‌شود.

فرمانده سپاه قرچک تصریح کرد: سازمان بسیج در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه مبارزه با این پدیده شوم طرح جامعی را با عنوان "طرح بومی و محلی" در دستور کار خود قرار داده است در این طرح به صورت درمانی، صیانت و توانمندسازی به مقابله با مواد مخدر می‌پردازد.

حیدری گفت: ما با بکارگیری ظرفیت‌های درمانی، کار و امور اجتماعی و قابلیت نیروی انتظامی در مقابله با این پدیده شوم و ظرفیت‌های فرهنگی که در سطح روستای داودآباد وجود دارد، سعی کردیم در یک اقدام خودجوش در تعامل با سایر دستگاه‌ها مبادرت به انجام چنین طرحی کنیم.

وی با اشاره به روند اجرای این طرح افزود: آماده‌سازی و بسترسازی، توجیه سازمانی، برانگیختکی عمومی، اقدام و نتیجه باید در طول یک سال اجرا شود، و هدف از گام آماده‌سازی که بیشتر به صورت فرهنگی است، ایجاد تنفر و انزجار در جامعه نسبت به مسأله مواد مخدر است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پانزده خرداد سپس به گام‌های دیگر در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: در گام توجیه سازمانی کلیه برنامه‌های دستگاه‌های مختلف بررسی و مقدمات آن فراهم می‌شود و در گام بعد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای محلی، علما، نخبگان و مربیان تلاش می‌کنیم، برانگیختگی عمومی و انتظار همگانی برای از بین بردن این پدیده را ایجاد کنیم.

حیدری تصریح کرد: هدف نهایی در این طرح، اجرای اقدامات عملی در حوزه‌های مختلف اعم از توانمندسازی، درمان و مقابله است، که تاکنون نشست‌های توجیهی مختلفی با ائمه جماعات، نخبگان و مسئولان برگزار شده که بر اساس آن افراد و نقاط آسیب‌پذیر و آسیب‌زا شناسایی شدند.

وی با اشاره به تلاش برای ایجاد بسترهای مناسب شغلی برای افراد رهانیده شده بیان کرد: تلاش شده است با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کار و امور اجتماعی، بسترهای شغلی در حوزه‌های کارگاهی و آموزشی برای افراد آسیب‌پذیر ایجاد شود، و همچنین در حوزه درمان نیز تلاش ویژه‌ای برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و استانداردسازی آن صورت گرفته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قرچک در پایان با ابراز امیدواری جهت موفقیت این طرح عنوان کرد: در این طرح برنامه‌ای با عنوان توانمندسازی خانواده‌ها نیز با هدف پیشگیری از تمایل به اعتیاد در کنار مسأله درمان پیگیری می‌شود، و برخورد با خرده‌‌فروشان، پاکسازی محلات، ساماندهی معتادان متجاهر از جمله مواردی است که در این طرح در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام//

ارسال نظرات