وزیر کشور در معارفه استاندار کردستان:

ما از قلدران بین‌المللی انتظاری جز این ادبیات نداریم.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه برجام فقط یک مسئله سیاسی نبود اثبات دروغگویی سلطه استکبار جهانی و اثبات استقامت مردم بر حق بود و این مهم با اجماع جهانی محقق شد، خاطرنشان کرد: ما از قلدران بین‌المللی انتظاری جز این ادبیات نداریم.
کد خبر: ۸۹۳۳۲۵۵
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، وزیر کشور صبح امروز در مراسم معارفه و تودیع استانداران جدید و قدیم کردستان در سنندج، با بیان اینکه آقای زاهدی استاندار سابق تلاش خود را انجام داد، اظهار کرد: در شرایطی که شرایط انتقال از یک دولت به دولت دیگر بود و در اوج تحریم‌ها بودیم و در انزواری کامل قرار داشتیم و هر روز هم می‌گفتند چیز‌هایی روی میز است و تورم ۴۷ درصد و رشد اقتصادی منهای ۱.۵ دهم درصد بود زاهدی عملکرد خوبی داشت.


وی خاطرنشان کرد: لطف خداوند متعال و اراده مردم بود و، چون مردم مصمم بودند بنا داشتند کشور را به سمت همدلی سوق دهند و رئیس جمهور همت و اراده کرد و با هدایت‌های رهبری تلاش کردند ما یک معضل مهم را در سطح دنیا حل کنیم.


وی اظهار کرد:، اما فرهنگ غنی و اخلاق اسلامی مردم ایران همواره تاکید برا رعایت بین الملل بوده و اراده پولادین مردم آماده پاسخگویی به هر اتهامی است.

وزیر کشور تصریح کرد: گوش ما بدهکار صحبت‌های امریکا نیست ضمن اینکه از دولت‌های دیگر قدردانی می‌کنیم که برجام را حق می‌دانند.

وی بیان کرد: لفظ بی‌ادبانه رئیس جمهور آمریکا ناشی از ضعف است و بگونه‌ای سخن می‌گوید که انتظاری هم جز این ادبیات از رییس جمهور آمریکا نمی‌رود، اما فرهنگ غنی و تمدن و اخلاق مردم ایران تاکید بر رعایت آداب و معاشرت دارد و در عین حال مقاوم و خستگی‌ناپدیر بودن خود را نشان می‌دهند.


وزیر کشور یادآور شد: آمریکا بود که جنگ را به مردم تحمیل کرد حلبچه و سردشت را بمباران شیمیایی نمود پس تروریست اصلی آمریکا است.

رحمانی فضلی افزود: آمریکا سند بین‌المللی این ملت را که موجب افتخار است در ملاء عام از خلیج همیشه فارس با اسم مجهول اسم می‌برد، سخنرانی ترامپ داوری ایجاد می‌کند که آن‌ها با زبان ستم و زور صحبت می‌کنند.

وی خطاب به امریکا گفت: شما طالبان و داعش و القاعده را ساختید، ولی جوانان تمدن دنیای اسلام از ملت اسلام دفاع می‌کنند و شما آن‌ها را از چه می‌ترسانید چراکه آن‌ها با خدای خود عهد کرده‌اند و ما اثبات کرده‌ایم و گوشمان بدهکار نیست.

رحمانی‌فضلی با تشکر از مسوولان کردستان برای زحماتی که تاکنون کشیده‌اند، خاطر نشان کرد: استاندار به عنوان هماهنگ کننده و نماینده، ولی فقیه بعنوان چتر حمایتی و ماموستا‌ها بعنوان حامیان دولت همه را دعوت به مشارکت کردند و برای نظام زحمت کشیده‌اند که جای تقدیر دارد.


وزیر کشور گفت: امیدواریم با حضور استاندار جدید و تیمی که با درایت انتخاب می‌کنند شاهد جهش خوبی در روند توسعه استان باشیم.

وی با بیان اینکه ایران مام کردستان است و ما به هیچ وجه حاضر نیستیم مرز‌های جغرافیایی دچار اغتشاش شود، معتقدیم در درون مرز‌ها همه مردم با هر نوع اعتقاد، نژاد و مذهب و زبانی باید در برابر قانون اساسی برابر باشند و به حقوق خود برسند.

وی افزود: اگر عقب‌افتادگی دارند باید برطرف شود و این دستور قانون ما است ما مایل نیستیم که مرز‌ها دچار اختشاش شود، چون این خواست اسرائیل و استکبار جهانی است.

وی با بیان اینکه اسرائیل که ناموس و ارزش‌های اسلامی را مورد ههجمه قرار می‌دهند در خاورمیانه حامی یک برنامه باشد، گفت: ما شعور داریم و اجازه نمی‌دهیم اغیار در مسائل منطقه دخالت کنند.

کردستان کرمانشاه آذربایجان و همه مرز‌های ما دژ‌های مستحکم نظام جمهوری اسلامی هستند و دنیا باید بداند که نمی‌شود با زبان تهدید با این ملت سخن بگویند.

در هر جایی که ندای مظلومی باشد ملت ایران در پشتیبانی دریغ نمی‌کند و برای موفقیت در مقطع کنونی باید به سه موضوع مهم شامل وحدت و انسجام و یکپارچگی تحت لوای اسلام، ایران و رهبری باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: ما رهبری داریم که داهیانه ملت را هدایت و مردمی داریم که پیرو رهبری است.

وزیر کشور تصریح کرد: اقتصاد الان امنیت و سیاست و مسائل اجتماعی و تجربه عملی برای دنیای اسلام است، گفت: اقتصاد مقاومتی که امروز ما داریم روی آن کار می‌کنیم بهترین اقتصاد است و اگر می‌خواهیم تهدیدات به صفر برسد باید اقتصاد خود را تقویت کنیم البته اقتصادی که محور آن مردم، و نگاه آن هم درونی و بیرونی باشد.

وی خاطرنشان کرد: مسئله سوم قدرت امنیتی و نظامی ما است ما نه هراسی از آن‌ها داریم و نه براساس حرف آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم امنیت را مدیون مردم می‌دانیم و این امنیت را بستر توسعه می‌دانیم.

وی تصریح کرد: امنیت را حاصل وجود تمام کسانی می‌دانیم که دل در گروه نظام دارد و از تجهیزات و سلاح‌های متعارف برای مقابله با دشمنان استفاده خواهیم کرد.


وی خطاب به استکبار جهانی گفت: منطقه را پر از سلاح نکنید تا ما مجبور به دفاع نباشیم، شما نمی‌توانید دامنه دفاع ما را تعیین کند کردستان دروازه ایران است و مردم کردستان مدافع فرهنگ و تاریخ ایران است.

وزیر کشور گفت: ما باید در این شرایط حساس نگاه جهشی به توسعه در این منطقه داشته باشیم و باید از تمام ظرفیت‌های در حوزه مدیریت از کسانی که مشی اعتدالی دارند استفاده کنند.

رحمانی‌فضلی گفت: افراط و تفریط را قبول نداریم لذا از کسانی با هر گرایش برای بدنه دولت استفاده شود که موافق برنامه‌های دولت باشند.

وزیر کشور استفاده از ظرفیت‌ها در کردستان را مورد تاکید قرار داد و گفت: امسال بودجه دولت ۳۲۰ هزار میلیارد تصویب شده است در کنار این منابع سرشاری وجود دارد که باید از آن استفاده شود.

وی گفت: الان شرایط برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی فراهم است و در طول این چند سال کار‌های خوبی در این راستا انجام شده است.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: استاندار جدید باید گروهی را برای جذب و تامین منابع مالی تشکیل دهد و از تمام ظرفیت‌ها به ویژه ظرفیت‌های داخل استان استفاده شود.

وزیر کشور بیان کرد: کردستان باید به محل همایش‌ها سمینار‌های ملی تبدیل شود و باید سالیانه توسط قویترین کارگردانان فیلم سینمایی در این استان ساخته شود و زیبایی‌ها و تلالو درخشندگی رنگ‌های استان و بستر زیبای آن، معماری اناکن روستایی، رودخانه‌های خروشان و موسیقی کردستان به نمایش درآید تا توریست بیشتری در این استان جذب شود.

رحمانی فضلی گفت: رویکرد تولید در کردستان باید بگونه‌ای باشد که حداقل ۵۰ درصد تولیدات استان برای صادرات باشد و دولت هم از این مهم حمایت خواهد کرد.

وی افزود: باید مشارکت قوی مردم در انتخابات و اراده آن‌ها استمرار یابد و از همه نیرو‌های توانمند نیز در این راستا استفاده شود چرا که مردم کردستان مردمی با عزت هستند و در طرح و مطالبه به حق مردم کردستان نباید ادبیات‌ها بگونه‌ای باشد که به مردم کردستان جسارت شود.

وی تصریح کرد: مردم کردستان عزت نفس، امید و اعتماد دارند و ما باید تصویری از توسعه و پیشرفت در ذهن مردم ایجاد کنیم.

وزیر کشور اضافه کرد: اگر استاندار، نماینده، ولی فقیه، نمایندگان مردم، شورای شهر، ماموستاها، دانشگاهیان و مردم همه در کنار هم باشند و دست در دست هم دهند کار‌ها پیش خواهد رفت.

رحمانی فضلی با اشاره به طرح توسعه کردستان اضافه کرد: این طرح که توسط نخبگان تدوین شد باید توسط استاندار جدید ادامه یابد تا به نتیجه برسد و نیاز است جلسات متعددی در این راستا گذاشته شود.


انتهای پیام/
ارسال نظرات