شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان خوزستان:

قوه مجریه و استانداری در اسرع وقت نسبت به وضعیت کارگران خوزستان رسیدگی کند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خوزستان درحمایت از کارگران نیشکر هفت‌تپه و گروه ملی فولاد: قوه مجریه و استانداری دراسرع وقت نسبت به وضعیت کارگران خوزستان رسیدگی کند.
کد خبر: ۸۹۳۳۰۴۳
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی به نقل از خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خوزستان درحمایت از کارگران نیشکر هفت‌تپه و گروه ملی فولادطی بیانیه‌ای اعلام کردند: قوه مجریه و استانداری دراسرع وقت نسبت به وضعیت کارگران خوزستان رسیدگی کند.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: کارگران در گرمای طاقت‌سوز گرم‌ترین شهر دنیا کار می‌کنند؛ حقوقشان را نمی‌پردازند و چون اعتراض می‌کنند، بعضی تهدید به اخراج و بعضی بازداشت می‌شوند!
 
کارگران نیشکر هفت تپه و کارگران گروه ملی فولاد بیش از 2 ماه است که حقوقشان را نگرفته‌اند و کارگران مترو شهری بعضی تا 12 ماه است که حقوقشان پرداخت نشده است.
 
قوه مجریه و استانداری در اسرع وقت نسبت به وضعیت کارگران خوزستان رسیدگی کند
 
حالا که دوران مناظرات انتخاباتی تمام شده، ظاهراً دیگر این سوژه ها نه برای سیاسیون جذابیت دارد و نه برای رسانه ها. آیا قرار است سهم کارگر از کشور، نامگذاری چند میدان و یک روز در تقویم باشد؟!
 
مدیران و مسئولان چه شأن و جایگاهی برای خود قائل شده‌اند که اینچنین ارباب و رعیتی و از بالا به پایین به کارگر نگاه می‌کنند و خود را موظف به پاسخگویی نمی‌دانند؟
 
آیا حتماً باید جنجال رسانه‌ای شود تا مسئولین استانی به مسئله ورود کنند و آیا حتماً باید موضوعی در جهت منافع یکی از احزاب سیاسی باشد تا رسانه های آنها به آن خبر بپردازند؟
 
رسانه ملی و ده‌ها تریبون رسمی و غیر رسمی دیگر که از بیت المال برای آنها هزینه می‌شود، وظیفه دارند که در خدمت و در اختیار این کارگران قرار بگیرند تا تریبون ها صرفاً در انحصار مدیران و سرمایه‌داران نباشد که واقعیات را آنگونه که به نفعشان است تبیین و تفسیر کنند و ذهن مردم را به سمت مسائل کم اولویت و سرگرمی های سیاسی منحرف کنند.
 
حقوق کارگر که نیروی مفید جامعه است چند ماه پرداخت نشود ولی حقوق مدیران بی‌مصرف نجومی بگیر، تمام و کمال پرداخت شود.
 
اگر مسئولان ما به عدالت آنگونه که در کلام امام مجسم است، اعتقاد ندارند به فرموده رهبری اشغال آن پست برای آنها حرام شرعی است. اما اگر واقعاً دلسوز انقلاب اند، باید این سؤالات برایشان دغدغه باشد و برای آنها پاسخی مناسب فراهم کنند زیرا عدم حساسیت نسبت به ناعدالتی‌ها و تن دادن و تسلیم آنها شدن، خطری است که آینده انقلاب ما را تهدید می‌کند.
 
بسیج دانشجویی تکلیف شرعی خود می‌داند که مواردی را از باب امر به معروف و نهی از منکر به مسئولان متذکر شود:
 
۱. قوه قضائیه باید با صدور مجوزهای لازم، بستر مناسب و قانونی برای تجمعات و اعتراضات کارگران را فراهم کند. همچنین این قوه باید با کارگران معترض با تسامح برخورد کند و مراقب باشد که جای مظلوم و ظالم عوض نشود.
 
۲. قوه‌ی مجریه و استانداری وظیفه دارد در اسرع وقت نسبت به وضعیت کارگران رسیدگی کند و پس از یک هفته گزارشی از روند رسیدگی به مسئله را به مردم شریف خوزستان اعلام کند.
 
۳. از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود ضمن پیگیری مطالبات کارگران اقدامات لازم جهت اصلاح قوانین به نفع کارگران را انجام دهند.
 
۴. رسانه های دولتی و غیر دولتی باید پیگیری مطالبات کارگران را در اولویت قرار داده و آن را بر اخبار روزمره و سرگرم کننده سیاسی مقدم دارند.
 
۵. عموم مردم و امت حزب الله نباید وظیفه دینی و انقلابی خود را فراموش کنند و همواره با نظارت بر رفتار مسئولین، نسبت به اشتباهات حساس بوده و امر به معروف و نهی از منکر کنند.
 
حال انتظار می‌رود تمامی دستگاه های مسئول چه دستگاه های دولتی و چه غیر دولتی اقدامات لازم را در جهت پیش برد وضعیت نامناسب کارگران اتخاذ نمایند.
ارسال نظرات