دبیر جشنواره دانشجویی رویش خبر داد:

برگزاری سومین جشنواره ادبی هنری رویش در سطح دانشگاه‌های استان یزد

دبیر جشنواره ادبی هنری رویش از برگزاری سومین دوره جشنواره ادبی هنری رویش در سطح دانشگاه‌های یزد به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد ادبی هنری دانشجویی استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۲۷۰۰
|
۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، عصر امروزفضل الله رضایی اردانی، دبیر جشنواره ادبی هنری رویش در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره شهدای دانشجو استان از برگزاری سومین جشنواره ادبی هنری رویش در ذیل این کنگره خبر داد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان با اشاره به نقش هنر در انتقال مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ضرورت زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تصریح کرد: امروز برای همه اقشار جامعه تهاجم فرهنگی بیگانگان کاملاً ملموس است و این هجمه‌های دشمنان باعث شده تا کار فرهنگی به‌خصوص برای نسل جوان افزایش بیش از گذشته ضرورت و اهمیت داشته باشد.

دبیر جشنواره دانشجویی رویش استان یزد شهدا را بهترین الگو برای نسل جوان امروز دانست و با تأکید بر لزوم معرفی این اسوه‌های ایثار و مقاومت برای جوانان، بیان داشت: امروزه استفاده از ابزار هنر برای تحقق این مهم موضوعی است که باید موردتوجه قرار بگیرد چراکه هنر بهتر ابزار برای جذب مخاطب و تأثیرگذاری طولانی‌مدت و مؤثرتر به شمار می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد شرایط مناسب برای رشد و تکامل استعداد‌های دانشجویان در عرصه‌های مختلف اذعان کرد: در همین راستا جشنواره دانشجویی رویش با رویکرد ادبی هنری برای سومین سال در سطح دانشگاه‌ها استان برگزار می‌شود.

رضایی اردانی از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال پیام انقلاب اسلامی به نسل جدید و شناسایی و رشد توانایی‌ها هنری دانشجویان استان به‌عنوان اهداف این جشنواره دانشجویی نام برد و افزود: سومین دوره این جشنواره در ۶ بخش هنر‌های تجسمی، هنر‌های نمایشی، هنر‌های آوایی، فیلم، هنر‌های ادبی، طراحی و دوخت لباس‌های ایرانی اسلامی، برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره ادبی هنری رویش با اشاره به اینکه هر بخش دارای قالب‌های متفاوت و خاص خود است تصریح کرد: بر اساس نیاز‌های جامعه و کارشناسی‌های صورت گرفته برای این دوره ۵۹ موضوع متنوع ازجمله موضوعات نظیری اقتصاد مقاومتی، شهدای دانشجو و سبک زندگی اسلامی و... در نظر گرفته‌شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان یزد با اشاره به اینکه تمام دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه‌های استان یزد امکان ارسال اثر به این جشنواره رادارند خاطرنشان کرد: دانشجویان جهت کسب اطلاع از شرایط و قوانین جشنواره می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی این جشنواره به نشانی rooyeshfestival.ir و یا کانال تلگرامی قرارگاه دانشجویی مصاف با آدرس @qmasaf مراجعه کنند.

رضایی اردانی با تشکر از زحمات دانشجویان بسیجی در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره ابراز امیدواری کرد: جشنواره داشنشجویی امسال با کیفیت‌تر از سال گذشته برگزار شد و خروجی آن دانشجویانی هنرمند با آثار فاخر انقلابی و ارزشی باشند.

وی در پایان اظهار داشت: مرحله داوری این جشنواره در بهمن‌ماه جاری صورت می‌گیرد و مراسم اختتامیه در اسفندماه برگزار خواهد شد.

گفتنی است در این نشست خبری که محمد صالح اولیا، رئیس دانشگاه یزد و مسئول کنگره شهدای دانشجو استان، سید حسین راسخی، مسئول بسیج دانشجویی و دبیر کنگره نیز حضور داشتند از پوستر این جشنواره نیز رونمایی شد.
ارسال نظرات