مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد:

دامنه تأثیر گذاری عاشورا تا ابدیت است

به منظور بهره گیری معنوی از مجالس سوگواری ابا عبد الله الحسین(ع)؛پایگاه شهید قهاری سعید از ناحیه روح الله یزد اقدام به برگزاری مراسم در مسجد الزهراء(س)نمود.
کد خبر: ۸۹۳۲۳۹۲
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت الاسلام شیخ زاده در این مراسم گفت:عاشورا گرچه یک روز بود، اما دامنه تاثیر آن تا ابدیت کشیده شد و چنان در عمق وجدان‌ها و دل‌ها اثر گذاشته که همه ساله دهه محرم و بویژه عاشورا، اوج عشق و اخلاص نسبت به معلم حریت و اسوه جهاد و شهادت، حسین بن علی (ع) می‌گردد و همه، حتی غیر شعیه، در مقابل عظمت روح آن آزاد مردان تعظیم می‌کنند.
وی در ادامه افزود:امام حسین (ع) که به دعوت اهل کوفه از مکه عازم این شهر بود تا به شیعیان انقلابی بپیوندد و رهبری آنان را به عهده گیرد، پیش از رسیدن به کوفه، در کربلا به محاصره نیرو‌های ابن زیاد در آمد و، چون حاضر نشد ذلت تسلیم و بیعت با حکومت غاصب و ظالم یزیدی را بپذیرد، سپاه کوفه با او جنگیدند.
شیخ زاده همچنین اذعان کرد:حسین و یارانش روز عاشورا لب تشنه با رشادتی شگفت تا آخرین نفر جنگیدند و به شهادت رسیدند و بازماندگان این قافله نور، به اسارت نیرو‌های ظلمت درآمده به کوفه برده شدند. هفتاد و دو تن یاران شهید او، بزرگترین حماسه بشری را آفریدند و یاد خویش را در دل تاریخ و وجدان بشر‌های فضیلت خواه، ابدی ساختند.
عاشورا در مقایسه با بسیاری از رخداد‌های دیگر، حجم کمی از وقایع را به خود اختصاص داده و آغاز و انجام آن، در برهه‌ای کوتاه اتفاق افتاده است. اما یکی از حوادثی است که در طول تاریخ خویش، بیشترین توجه را به خود جلب کرده و علاوه بر نقش گسترده وتاثیر عمیق اجتماعی تاریخی خود، به صورت فرهنگی ویژه با ساختاری منحصر به فرد در آمده است.
ارسال نظرات