دریافت هزینه طرح ترافیک از خودروهای آسایشگاه کهریزک ظلم آشکار دولت به سالمندان است

خبرگزاری بسیج: مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک از دریافت هزینه آزاد طرح ترافیک از تعداد محدود خوروهای این مرکز که برای ارائه خدمات بالینی و پرستاری به منزل معلولان و سالمندان در سطح شهر تهران تردد می کنند انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۹۳۱۹۸۶
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸

دکتر محمد رضا صوفی نژاد، مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با بیان این مطلب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ افزود: همانگونه که از نام موسسه خیریه کهریزک پیداست، خدمات این مرکز غالبا به صورت رایگان و با مساعدت افراد خیر و نیک اندیش صورت می گیرد. این مرکز هیچگونه کمکی از ارگانها، سازمان ها و نهاد های دولتی دریافت نمی کند و تمام هزینه های آن توسط مردم نوع دوست تامین می شود. وی ادامه داد: تیم خدمات مراقبت در منزل آسایشگاه خیریه کهریزک برای ارائه خدمات بالینی و پرستاری به سالمندان و معلولان هر روز باید در سطح شهر تهران تردد کند که برای این منظور نیاز به خودروهایی با طرح ترافیک دارد.

وی اظهار داشت: 35 دستگاه خودروی متعلق به موسسه خیریه کهریزک شامل سواری، اتوبوس، مینی بوس، وانت و کامیون برای انجام ماموریت های امداد رسانی به مددجویان در سطح شهر تهران تردد می کنند؛ 7 دستگاه خودروی سواری، تیم خدمات مراقبت در منزل شامل پرستار، مددکار، روانشناس و گروه بانوان نیکوکار را به منظور ارائه خدمات به مددجویان و نیازمندان در منزل جابجا می کنند. همچنین تعدادی خودروی وانت و کامیون برای جمع آوری کالاها و کمک های غیر نقدی مردم و تعدادی هم اتوبوس و مینی بوس برای انتقال سالمندان، معلولان و بیماران آسایشگاه کهریزک به نقاط مختلف شهر تهران در رفت و آمد هستند که برای تردد در محدوده هسته مرکزی شهر نیاز به طرح ترافیک دارند. 

 وی با اشاره به اینکه سالانه 175 میلیون تومان باید بابت دریافت طرح ترافیک پرداخت کنیم، اذعان کرد: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران به ازای هر خودرو مبلغ 50 میلیون ریال هزینه طرح ترافیک را به نرخ آزاد از آسایشگاه خیریه کهریزک دریافت می کند که با توجه به خدماتی بودن این مرکز، تامین این مبالغ برای آسایشگاه فشار مضاعفی را بر مجموعه وارد می کند.

 وی تصریح کرد: در همه جای دنیا نگهداری از سالمندان و معلولان بر عهده دولت ها است و بودجه ای برای نگهداری و مراقبت از این قشر از جامعه اختصاص می دهند؛ این در حالی است که وقتی مسئولان و وزرای رفاه و امور اجتماعی کشورهای مختلف به ایران سفر می کنند، برای به رخ کشیدن خدمات و رفاه اجتماعی از سوی دولت به افراد معلول و سالمند، آنها را به کهریزک می آورند و وزیران رفاه کشورهای مختلف از وجود چنین مرکز مجهز و پیشرفته ای با امکانات و خدمات دهی مناسب اظهار شگفتی می کنند. وی خاطر نشان کرد: مجموعه اسایشگاه خیریه کهریزک به عنوان آبروی نظام است در حقیقت ما کارها و وظایف مربوط به دولت را انجام می دهیم اما دولت توجهی به ما نمی کند و در مواردی که می تواند باری از دوش ما بردارد اعتنایی به خواست ما نمی کند.

صوفی نژاد، با اشاره به اینکه پایان سال دچار زلزله 8 ریشتری می شویم، اظهار داشت: از 29 بهمن تا 30 فروردین سخت ترین دوران زندگی ماست و استرس شدید می گیریم که چگونه حقوق، پاداش و مزایای پرسنل را پرداخت کنیم. برای پرداخت حقوق بهمن و اسفند و عیدی و پاداش پایان سال پرسنل 12 میلیارد تومان پول می خواهیم که تصور آن هم انسان را دچار استرس و اضطراب می کند که چگونه باید این همه هزینه را تامین کنیم. اما این دعای خیر پدران و مادران سالمندی است که قلب زلال و مالامال عشق آنان به ما قوت و توان می دهد تا به آب و آتش بزنیم و هزینه های مورد نیاز برای چرخیدن چرخ این مجموعه را از طریق مردم نیک اندیش و نوع دوست کشورمان تامین کنیم.

  وی اذعان کرد: بارها برای چاره اندیشی این مشکل با مسئولان ذیرط مکاتبه و یا موضوع را از طریق رسانه ها اعلام کردیم، اما هیچ گشایشی صورت نگرفت. صوفی نژاد این پیشنهاد را مطرح کرد که کمیسیون امور اجتماعی مجلس می تواند بودجه ای به سازمان بهزیستی بابت کمک به آسایشگاه های خیریه اختصاص دهد که حداقل در  مقاطعی از سال از جمله ایام بازگشایی مدارس، ماه رمضان و ماه های پایانی سال کمبودهای آسایشگاه ها را تامین کند و حداقل دستگاه هایی که ارتباط موضوعی با مددجویان دارند از ما حمایت کنند.

این مقام مسئول در آسایشگاه خیریه کهریزک، تصریح کرد: اینجا مرکز انتفاعی نیست، بلکه یک مجموعه خدمات رسان است که ساکنان آن زبان گفتار برای بیان درد ها و آلام خود و پایی برای پیگیری خواست های خود نزد مسئولان ندارند. در این مرکز سالانه یک میلیارد و 500 میلیون تومان صرف خرید پوشینه برای معلولان و سالمندانی می شود که کنترل ندارند؛ تلاش کرده ایم پوشینه های درجه یک تهیه کنیم که بدن آنان زخم نشود چرا که بعد ها هزینه های بیشتری بر روی دست ما خواهد گذاشت.

صوفی نژاد تصریح کرد: دولت اگر بودجه نقدی برای کمک به موسسات خیریه ای همچون آسایشگاه کهریزک ندارد، حداقل می تواند برای ما استثناء قائل شود و هزینه خدماتی مانند آب، برق، گاز، تلفن، طرح ترافیک و ... را مانند اماکن متبرکه و فضاهای آموزشی محاسبه یا مشمول بخشودگی کند.

  نویسنده: علی اشرف خانلری

ارسال نظرات