مسوول بسیج دانشجویی زنجان در گفت‌‌وگو با «بسیج» عنوان کرد

ضرورت حضور بسیج در عرصه سیاسی

بیات گفت: بسیج بایستی در عرصه سیاسی حتما حضور داشته باشد و برای روشنگری سیاسی و آگاهی و بیداری مردم در مسائل سیاسی ورود کند و موضع‎گیری نیز داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۳۱۶۸۵
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹

امین بیات مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با بیان اینکه بسیج تفکر انقلاب است عنوان کرد: بسیج نه فرد است و نه گروه و نه جریان خاص بلکه بسیج یک تفکر خیلی زنده و مزرعه بی‎حصاری است که حول محور اهداف انقلاب اسلامی و آرمان‎های امام و شهدا شکل گرفته است برای اینکه برای حفظ انقلاب مردم را به صحنه بیاورد، اگر هم کسی با بسیج مخالف است با انقلاب مخالف است.

بیات اظهار داشت: گاها برخی عنوان می‎کنند که بسیج وابسته به فلان جناح و گروه سیاسی است یا با فلان جناح سیاسی در تقابل است و یا اینکه جناحی عمل می‎کند درحالی‎که این گروه‎ها و جناح‎ها هستند که یا از بسیج دور می‎شوند یا به آن نزدیک می‏شوند و باید تاکید کرد که بسیج تنها در خط انقلاب حرکت می‎کند و وابستگی به هیچ جریان سیاسی ندارد و از جناح خاصی نیز حمایت نمی‎کند.

مسوول بسیج دانشجویی زنجان در ادامه این مطلب با اشاره به برخی مخالفت‎ها از حضور بسیج در عرصه‎های مختلف چون عرصه سیاسی عنوان کرد: برخی انگ‎های مختلف به بسیج می‎زنند که بسیج را با سیاست چکار؟ یااینکه بسیج یک نیروی شبه نظامی است و به چه علتی باید در عرصه‎های مختلف حضور پیدا کند؟ درحالی‏که چنین چیزی اصلا درست نیست و و اگر هم در حوزه سیاسی و دیگر عرصه‎ها وارد می‎شود برای حفظ انقلاب و نظام و دستاوردهای نظام است و این افراد و جریاناتی که مخالف هستند به این علت است که حرکت بسیج در این عرصه‎ها بالاخص سیاسی به نفع آنها نیست و منافع آنها در این راستا به خطر می‎افتد، لذا شروع به این نوع مخالفت‎ها می‎کنند.

بیات با اشاره به موضوع برجام به عنوان یکی از موضوعات سیاسی روز عنوان کرد: رهبری معظم انقلاب در این باره بسیار روشنگری داشتند و ما نیز که به تبع ایشان در این باره به روشنگری پرداختیم دلواپس خوانده شدیم و خیلی از انگ‎های دیگر نیز به بسیج و جریانات انقلابی چسباندند، اما بر این باوریم که بسیج بایستی در این عرصه حضور داشته باشد و برای روشنگری سیاسی و آگاهی و بیداری مردم در مسائل سیاسی ورود کند و موضع‎گیری نیز داشته باشد که البته همواره این کار را انجام داده است و این راه را هم باید ادامه دهد.

ارسال نظرات