همزمان با دهه دوم محرم.

برگزاری همایش رهروان زینبی در ۶ امامزاده کردستان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان از برگزاری همایش رهروان زینبی در ۶ امامزاده در شهرستان‌های سنندج، بیجار و قروه همزمان با دهه دوم ماه محرم خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۱۵۳۱
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام مصطفی نوروزی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: همایش رهروان زینبی هر سال به یاد رشادت‌ها و روشنگری‌های حضرت زینب (سلام الله علیها) در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش در قالب طرح مذهبی بصیرت عاشورایی برگزار شده است، ادامه داد: امامزاده عقیل (علیه السلام)، امامزاده سید فروغ الدین (علیه السلام) و امامزادگان پیر تاج در شهرستان بیجار، امامزاده هاجر و سارا و امامزاده سید جلال الدین (علیه السلام) در شهرستان قروه و امامزاده پیر محمد (علیه السلام) سنندج تا کنون میزبان برگزاری همایش رهروان زینبی در استان بوده است.

حجت الاسلام نوروزی، به اهدف برگزاری همایش رهروان زینبی نیز اشاره کرد و افزود: تشریح سیره زندگی و تبیین شخصیت حضرت زینب (سلام الله علیها) و واقعه عاشورا، تجدید میثاق با حضرت زینب (سلام الله علیها) و حضرت سید الشهدا (علیه السلام) و یاران با وفایش، تشریح خطبه‌های آن حضرت در کوفه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب زینبی و زنده نگه داشتن قیام عاشورا و نفش حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) در دفاع از ولایت از مهمترین اهداف برگزاری این گردهمایی‌ها است.


وی با تاکید بر بصیرت افزایی عاشورایی در ایام محرم و صفر اذعان کرد: قرائت خطبه حضرت زینب (سلام الله علیها)، قرائت میثاق‌نامه رهروان زینبی و برگزاری مراسم عزداری از برنامه‌های بود که در این همایش‌ها اجرا شد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان، با بیان اینکه اجرای نیت واقفین خیر اندیش در زمینه سوگواره امام حسین (علیه السلام) از اولویت‌های اوقاف استان در ایام محرم است، خاطر نشان کرد: در این راستا در ماه محرم امسال همایش شیرخوارگان حسینی، همایش لبیک یا حسین، رهروان زینبی، اهلی من العسل و نماز ظهر عاشورا با حضور مبلغان بومی و اعزامی در بقاع متبرکه استان اجرا شده است.


پایان پیام/7727
ارسال نظرات