سرپرست انجمن سینمای جوان دفتر زنجان:

اکران سه فیلم مستند ویژه محرم در زنجان

پاتوق فیلم کوتاه انجمن سینمای جوان دفتر زنجان، یکشنبه این هفته سه فیلم مستند ویژه محرم را اکران می‌کند.
کد خبر: ۸۹۳۱۱۲۴
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، سرپرست انجمن سینمای جوان دفتر زنجان گفت: "اربعین" و "بادجن" از ناصر تقوایی و "یا ضامن آهو" از پرویز کیمیاوی در پاتوق فیلم این هفته انجمن به نمایش درمی‌آید.

لیلا بیگلی این فیلم‌ها را جزو سه مستند برتر دینی و مذهبی ایران عنوان کرده و افزود: این فیلم‌ها، امروز یکشنبه، ١٦ مهرماه از  ساعت ١٦ و ٣٠ در دفتر انجمن سینمای جوان واقع در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان اکران می‌شود.

وی اظهار داشت: فیلم "اربعین" محصول ۱۳۴۹ در سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران است که به مراسم و سنت‌ها و آئین‌های مردم بوشهر می‌پردازد. در این فیلم سینه‌زنی عزاداران مسجد دهدشتی با نوحه خوانی بخشو به همراه زندگی عادی مردم توسط ناصر تقوایی تصویر شده است.

بیگلی تصریح کرد: مستند "بادجن" نیز در تاریخ ۱۳۴۸ توسط ناصر تقوایی ساخته شده که مراسم زار که از باورهای قدیمی و عمیق مردم خطه جنوب است را نشان می‌دهد.

سرپرست انجمن سینمای جوان دفتر زنجان  افزود: "یا ضامن آهو" از مستند‌های ماندگار ایران ساخته پرویز کیمیاوی است که در سال ۱۳۴۸ ساخته شده و به راز و نیاز مردم با امام هشتم شیعیان(ع) در حرم امام را می‌پردازد. یکی از ویژگی‌های این مستند، تصویر بی‌واسطه ارتباط عمیق معنوی مردم با این امام بزرگ شیعیان است.

ارسال نظرات