مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان:

برنامه‎های هفته کودک در استان زنجان باید بر اساس شناخت اجتماعی و فرهنگی کودکان تنظیم شود

برنامه‎های هفته کودک در استان زنجان باید بر اساس شناخت اجتماعی و فرهنگی کودکان تنظیم شود به گونه ای که کودکانی که در حاشیه شهرها زندگی می‎کنند نیازهای متفاوتی با کودکان در قشر مرفه، دارند و حتی در برخی از مواقع نیازهای اولیه آنها تامین نشده است.
کد خبر: ۸۹۲۹۹۸۷
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان در نشست خبری  هماهنگی برنامه‎های هفته ملی کودک گفت: هفته کودک فرصت ارزشمند و نمادینی برای پیگیری مطالبات کودکان ونوجوانان می باشد و آسیب های جامعه  نشانگر این است که در گذشته کمتر به حوزه کودکان و نوجوانان پرداخته شده است.

مسیح‎الله سلطانی با تاکید بر اینکه نباید برنامه های اجرایی فقط محدود برکودک نباشد، افزود: دولت برنامه‎های مختلفی دارد که با اجرای آن امیدواریم به صورت سالانه اجرا و وضعیت در این بخش بهبود یابد.

وی اظهار داشت: برنامه‎های هفته کودک در استان زنجان باید بر اساس شناخت اجتماعی و فرهنگی کودکان تنظیم شود به گونه ای که کودکانی که در حاشیه شهرها زندگی می‎کنند نیازهای متفاوتی با کودکان در قشر مرفه، دارند و حتی در برخی از مواقع نیازهای اولیه آنها تامین نشده است.

مسیح‎الله سلطانی تصریح کرد: مشکلات ساختاری و فرهنگی در حوزه کودکان و نوجوانان وجود دارد که صاحبنظران اجتماعی باید در این مسایل ورود و حرکتی ساختاری را ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را به مجلس شورای اسلامی ارایه کرده و پیگیری می‎کند، خاطر نشان ساخت: سند ملی سلامت اجتماعی هم تدوین شده و در دست اجرا در سطح ملی و استانی است.

مسیح الله سلطانی از اقدامات دولت در بخش‎های مختلف حوزه کودکان و نوجوانان در حال پیگیری است و در این راستا دستگاه‎های مختلف وظایف متعدد  متفاوتی دارند، خاطر نشان کرد: یکی از وظایف دستگاه‎های اجرایی در کنار مهارت آموزی به کودکان، حفظ آنها از آسیب‎ها است.

وی با اشاره به سیاست های اصلی دولت در کنار مهارت آموزی افزود: در حال حاضر کودکان و نوجوانان با چالش‎هایی در جامعه مواجه هستند، کودک آزاری، کودکان کار، کودکان خیابانی، تنهایی کودک و تبعیض بین کودکان از جمله این چالش‌ها می باشد.

سلطانی تصریح کرد: حاشیه شهرها از مهم‎ترین اولویت‎های ما در زمینه کنترل آسیب‎های اجتماعی و اجرای برنامه‎های هفته کودک است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: در کنترل آسیب‎های اجتماعی در کودکان و نوجوانان رسانه‌‏ها هم نقش بسیار مهمی دارند و با آموزش به خانواده‎ها امید این را داریم که  گام‎های موثری در این راستا برداشته شود.

سلطانی با اشاره به اینکه در سال اخیر، 1500 ازدواج زیر 14 سال در استان زنجان ثبت شده است، خاطرنشان کرد: عمده این افراد شامل دختران می‎شود که  ازدواج در سنین پایین از مهم‎ترین آسیب‎های اجتماعی  می باشد که بیشتر آن منتهی به طلاق می‎شود.

 

ارسال نظرات