خطیب جمعه ابرکوه:

شهید حججی نماد جدا ناپذیری جوانان از انقلاب/ حادثه تیراندازی آمریکا، ضعف ترامپ در کنترل تروریسم بود

امام جمعه ابرکوه گفت: شهید حججی نشان داد که تیر دشمن در جداکردن جوانان از انقلاب به سنگ خورده است.
کد خبر: ۸۹۲۹۷۳۴
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های این هفته نماز جمعه ،  حادثه عاشورا را اثرگذارترین حوادث تاریخ عنوان کرد و اظهار کرد: این حادثه برای جامعه اسلامی و جهان بشریّت، برکات و بهره های فراوانی تاکنون داشته و خواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی افزود: فاجعه عاشورا و کربلا سکّه ای دوروست، یک روی آن صحنه نمایش قدرت جبهه باطل است که در آن اوج قساوت، پستی، قتل عام صغیر و کبیر، آزردن زنان، سوار کردن اسرای مظلوم بر شترهای بی جهاز را می بینیم و روی دیگر آن نمایش قدرت معنوی، حاکمیت منطق و کرامت های انسانی است که در اوج مظلومیّت است.

امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه شهادت امام حسین(ع) روح عاشورائی بودن را در همه انسان های آزادیخواه در تاریخ زنده کرده است بیان کرد: این حادثه بزرگ، دل های مؤمن را در پرتو عزّت، حسینی کرد تا به وقت مقابله بادشمنان دچار تردید نشوند و هر روز را عاشورا و هر زمین را کربلا کنند.

وی به تشریح حدیث «و ما رایت الا جمیلا» حضرت زینب(س) پرداخت و گفت: حادثه عاشورا ازاین جهت زیباست که نگاه به سیدالشهداء، نگاه به اوج قلّة ایمان و تسلیم بودن در امر مشیت الله است که رسالتی حسینی است و بخش دوّم این زیبائی ها که این روزها آغاز شده، رسالتی زینبی است که نشانگر برافراشته نگه داشتن پرچم سرخ عاشورا و هدایتگری و ماندگاری دادن به این حماسه است.

حسینی حضرت زینب(س) و رسالت زینبی را توکل، صبر، حرمت عفاف و حجاب و رعایت ادب و نزاکت بیان کرد و عاشورا ظرفیّت های ناشناخته تفسیر کرد.

عده ای در مراسم هشتم محرم ابرکوه تک روی کردند
خطیب جمعه ابرکوه ضمن قدردانی از دست اندر کاران برنامه هشتم محرم، این مراسم را همچون تیری در چشم دشمنان بیان کرد و افزود: در مراسم هشتم محرم، برنامه ریزان خارج از هیئت ها احساس می کنم که تک روی کردند و انتظار ما برآورده نشد که باید به جای خودش به آنان تذکّر دهیم.

وی با تاکید بر اینکه این مراسم نشان می دهد که جوانان ایران اسلامی همه عاشورایی هستند، تصریح کرد: تقاضا دارم برای مراسم هشتم محرم سال های آینده که روز نمایش شکوه و جلوه عزاداری ابرکوه در سطح استان و کشور است، همه پا به کار باشند، صحنه را خالی نکنند و برنامه ریزان هم بیشتر هماهنگ باشند تا جبران کوتاهی های گذشته گردد.

شهید حججی نماد به سنگ خوردن تیر دشمن در جداکردن جوانان از انقلاب است
امام جمعه ابرکوه افزود: باید به دشمن نشان داد که شهید حججی ها مولود انقلاب عاشورائی هستند و حمایت از آرمان های انقلاب در جوانان امروز زنده است و همین عامل تداوم بخش جریان انقلاب است و خط بطلان بر نظریه ای است که معتقد است انقلاب اسلامی در میان جوانان جایگاهی ندارد!

حجت الاسلام حسینی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با خانواده شهید حججی گفت: شهید حججی نشان داد که تیر دشمن در جداکردن جوانان از انقلاب به سنگ خورده است.

حادثه تیراندازی در لاس و گاس آمریکا، نشانه ضعف حکومت ترامپ در کنترل تروریسم
امام جمعه ابرکوه در بخش دیگر از سخنان خود به حادثه مرگبار تیراندازی در لاس و گاس امریکا پرداخت و آن را نشانه ضعف حکومت ترامپ در کنترل تروریسم برشمرد و گفت: این حادثه که بیش از 60 کشته داشت، هولناک ترین کشتار بود، اما مقامات آمریکایی به دلیل اینکه این جنایت توسط یک آمریکائی غیر مسلمان انجام گرفت، ساده کنار آن گذشتند و نتوانستند آن را علیه مسلمانان علم کنند.

این مقام مسئول در پایان هفته تکریم سالمندان و روز نیروی انتظامی را گرامی داشت.
ارسال نظرات