خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

توهین به روحانیت در عزاداری حسینی جای تاسف است

امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: جای تاسف دارد که گاهی خبر توهین به روحانیت را در عزاداری های حسنی شنیده و در این رابطه مداحان و عزاداران باید به اهمیت و ارزش این سخنرانی ها اهتمام ورزند.
کد خبر: ۸۹۲۹۷۰۸
|
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه بیان کرد: باید اداره اوقاف، تبلیغات اسلامی و سایر نهادهای ناظر و مسئول، تمامی دقت و نظارت خود را برای ایجاد مراسمات عزاداری حسینی به طور واحد و با عنایت به استفاده از منبرهای سخنرانی و روحانیت به کار بندند.

وی ادامه داد: در روزهای عاشورا و تاسوعا عزاداری به صورت آشکار در خیابان امری لازم بوده اما در سایر روزها ترک مراسمات و هیئات سخنرانی نوعی کم احترامی به حرمت این عزاداری ها است.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: جای تاسف دارد که گاهی خبر توهین به روحانیت را در چنین عزاداری هایی شنیده و در این رابطه مداحان و عزاداران نیز به اهمیت و ارزش این سخنرانی ها اهتمام ورزند چون رهایی همگی ما از ذلت، در گرو عمل به احکام بیان شده و این مراسم های حسینی باید خاصیت و فلسفه قیام حسینی را بیان کند.

وی اضافه کرد: هیئات مذهبی نباید سبب ایجاد مزاحمت برای مردم بوده و امید است که همه بتوانند با زیر پا گذاشتن هوای نفس خود به تجمعاتی واحد و وحدت آفرین برسند.

قریشی اظهار داشت: در این ایام نیز باید بیش از پیش به فکر آخرت خود بوده و باور داشته باشیم که رفتگان ما نیز هم چنان به اندازه مقام و منزلت خود از کارهای ما خبر می گیرند.

ارسال نظرات