خبرهای داغ:
امام جمعه ماکو :

یکی از اهداف قیام امام حسین امر به معروف و نهی از منکر می باشد

امام جمعه ماکو گفت : ۳۰۰ نفر به عنوان طلایه داران عرصه امر به معروف و نهی از منکر از بین اصناف ، ادارات ، فرهنگیان ، اقشاردر سطح شهرستان ماکو سازماندهی شده اند.
کد خبر: ۸۹۲۸۶۱۳
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، امام جمعه شهرستان ماکو در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر ضمن تشکر و قدردانی و تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) گفت : از خداوند متعال توفیق و موفقیت و همجواری با شهدا را مسئلت می کنم .

حجت الاسلام رنجبری افزود : هفته اول محرم مصادف با هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر می باشد که امام حسین (ع) یکی از اهداف قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر بیان کرده است .

وی در بیان مطالبات امام راحل ادامه داد : از اول انقلاب تا الان انتظاری که امام راحل داشت محقق نشده است از خواسته های ایشان این بود که یک وزارت امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود که زیر نظر دولت نباشد و مستقیما زیر نظر رهبر باشد .

وی تصریح کرد : البته در مجلس یک پاره قوانین در حمایت از آمران امر به معروف وضع شده است لذا عمده کاری که ما در این زمینه انجام داده ایم از بین ادارات ، اصناف ، اقشار ۳۰۰ نفر را به عنوان طلایه داران این عرصه سازمان دهی کرده ایم .

وی با اشاره به برنامه های ابلاغی از مرکز گفت :برنامه هایی که تا الان انجام شده شامل اجرای طرح تذکر لسانی و کتبی در گروه های مختلف ، کلاس اخلاق ویژه مدیران که طراحی شده است و قرار است اجرا شود ، طرح عیون خودروویی و اماکن عمومی که به صورت نا محسوس با حضور در اماکن شاخص هایی را بررسی میکنند ، در بحث عیون خودرویی شئونات سیستم صوتی که اگر افرادی سعی در ترویج فرهنگ غربی و ایجاد الودگی صوتی داشته باشند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می شوند ، تشکیل جلسات منظم و و برنامه های مشورتی ، کلاسهای توجیهی برای کارکنان در خصوص ابلاغات ترویجی و توجیهی .

حجت الاسلام رنجبری بیان داشت: بازرسی از ادارات با دو موضوع حجاب و عفاف و حقوق شهروندی انجام میشود تا تکلیف خود را در راستای احیای امر به معروف انجام دهیم .

وی اظهار داشت : زنگ احیا امر به معروف و نهی از منکر زده شده و سخنرانی و صحبت هایی با اهل تشیع و اهل سنت انجام شده است تا انشا الله منکرات در جامعه برچیده شود .

وی با اشاره به تشییع جنازه شهید محسن حججی گفت : پیکر شهید حججی همچون ارباب بی سر در بین دستان خیل عظیمی از مردم تشییع شد و این نمود عظمت و از جان گذشتگی و روح والای جوانان مدافع حرم و شهدای کشورمان است که به جهانیان درس امر به معروف و نهی از منکر می دهد .

 

ارسال نظرات