فرمانده سپاه مرکز مازندران:

انقلاب اسلامی مرهون عاشورا و حادثه کربلاست

فرمانده سپاه ساری با بیان اینکه انقلاب اسلامی مرهون و مدیون عاشورا و برگرفته از این حادثه بزرگ است، ادامه داد: هزاران آیت و نشانه وجود دارد که نشان می‌دهد نهضت عاشورا و دفاع مقدس شباهت بسیاری به هم دارند.
کد خبر: ۸۹۲۷۸۶۶
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سرهنگ پاسدار علی خادم در حاشیه همایش بزرگ عاشورائیان منطقه چهاردانگه که در جوار امام‌زاده شمس‌الدین روستای کوات برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و عاشورای حسینی به ضرورت حفظ آرمان شهدای اسلام و دفاع مقدس اشاره کرد افزود: این دو واقعه شباهت زیادی به هم دارد که باید برای حفظ آن که همان بقای اسلام است تلاش کرد.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساری به ماندگاری واقعه عاشورا پس از گذشت قرن‌ها اشاره و اظهار کرد: هر حادثه و اتفاقی پس از گذشت زمان و دوره‌ای کمرنگ‌تر و سرانجام به یک خاطره شبیه می‌شود اما واقعه عاشورا تنها اتفاق مهم و حساسی است که با وجود اینکه در سرزمین کوچک و گمنام اتفاق افتاد اما پس از قرن‌ها همچنان پویاست و در روشنایی مطللق به آینده می‌رود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مرهون و مدیون عاشورا و برگرفته از این حادثه بزرگ است، ادامه داد: هزاران آیت و نشانه وجود دارد که نشان می‌دهد نهضت عاشورا و دفاع مقدس شباهت بسیاری به هم دارند.


خادم افزود: نخستین تشابه دفاع از ارزش‌ها، آرمان‌ها اسلام و اهداف والای الهی است که در این دو واقعه بزرگ به صورت برجسته هویداست.


وی تصریح کرد: تشابه دیگر، وجود رهبر و الگو در این حرکت است که شروع کننده هر دو حرکت فرزند پیامبر هستند که برای عینیت بخشیدن به آرمان‌های اسلامی از هیچ تلاشی غفلت نکردند.

 

فرمانده بسیج ناحیه مقاومت ساری به تشابه اهداف دشمن در دو جریان اسلام و انقلاب اشاره کرد و افزود: دشمن این دو جریان نیز وجه تشابه زیادی داشتند، هر دو جریان دنیاپرست، خودخواه و قصی‌القلب بوده‌اند.

خادم به تشابه شهدای اسلام و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهدای هر دو جریان شهدای از شیرخوارگان تا پیران بودند و بخشی از رزمندگان مانند شهدای کربلا تشنه‌لب و شهدایی هم سر از بدن نداشتند که این تشابه نشان از هدف مشترک که همان بقای اسلام است، بوده است و باید آن را ارج نهاد.


وی به ضرورت حفظ آرمان‌ها و هوشیار بودن در برابر بیگانگان و دشمنان نظام اشاره و اظهار کرد: دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ‌گاه تمام شدنی نیست، فقط نقشه راه دشمن که همان جنگ نرم است عوض شده است.


سرهنگ خادم با بیان اینکه وظیفه شیعه در قبال این تهدیدها بصیرت است، اضافه کرد: بصیرت و آگاه بودن از مباحث سیاسی راه درست برای تشخیص بسیاری از توطئه‌هاست و باید هوشیار بود.


خادم به خون‌هایی که برای بقای اسلام و انقلاب ریخته شده، اشاره کرد و گفت: تداوم نهضت عاشورا و بقای انقلاب و اسلام منجر به حفظ نظام و کشور می‌شود که باید برای حفظ آن تلاش کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها