خبرهای داغ:
علی‌رغم افزایش ۲۰ درصدی حجم زباله تولیدی در دهه نخست محرم؛

تنظیف و پاکسازی سراسری شهر ادامه دارد

عزاداری دهه نخست ماه محرم در حالی به پایان رسید که علی‌رغم افزایش ۲۰ درصدی حجم زباله تولیدی، جریان فعال رفت‌و روب سطح شهر، در قالب «۱۰ هزار نفرساعت» عملیات خدماتی، بیش از سال‌های پیش بارز بوده‌است.
کد خبر: ۸۹۲۷۷۹۹
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، برنامه‌های پرشور ایام عزاداری ماه محرم، مانند هر رویداد فرهنگی و اجتماعی دیگری، با حمایت و پشتیبانی مدیریت شهر، به نقطه ایده‌آل برگزاری نزدیک می‌شود. شهرداری تبریز بلافاصله پس از پایان اعیاد سعید قربان و غدیر، تدارک ویژه ماه محرم را مطابق تقویم فعالیت‌های اجرایی خود آغاز کرد. فضاسازی‌های متنوع، حمایت از هیئات مذهبی و پیش‌بینی‌های فرهنگی، خدماتی و ترافیکی، از رویکردهای کلی شهرداری تبریز در دهه نخست ماه محرم بوده‌است.

در این میان، گستردگی نیازهای خدماتی این ایام، موجب شد شهرداری، امسال با تدارک قوی‌تری، وارد عمل شود. به همین خاطر حوزه‌های خدماتی شهرداری، در دهه نخست محرم امسال، پررنگ‌تر و برجسته‌تر از سال‌های گذشته، در جای‌جای حضور داشته‌است.

 به گفته علی مدبر، معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز، این حوزه، در آستانه ماه محرم، با سازمان‌دهی۱۵۰۰ پاکبان زبده در قالب «۱۰ هزار نفرساعت» عملیات خدماتی، وارد عمل شده و تنظیف و پاکسازی مداوم شهر را به صورت سه‌شیفته و مداوم پوشش داده‌است.

وی بازار تاریخی تبریز را از مهم‌ترین محورهای خدمات شهری در ایام محرم عنوان و یادآور می‌شود: با توجه به برنامه پنج‌ روزه حضور دستجات حسینی در بازار و پخش مستقیم این آئین، بخشی از برنامه خدماتی شهر، با حضور فعال خدمات شهری منطقه ۸ و عوامل سازمان مدیریت پسماندها، متوجه این محور تاریخی شده‌است.

مدبر از افزایش ۲۰ درصدی حجم زباله تولیدی در این ایام خبر داده و تاکید می‌کند که به رغم این افزایش چشمگیر، مطابق بازدید‌های صورت‌گرفته، شاهد کمترین تاثیر سوء پسماندهای نذری در سطح شهر بودیم.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز، با اشاره به هماهنگی این معاونت و سازمان مدیریت پسماندها با هیئات حسینی(ع) می گوید: خوشبختانه این هماهنگی و اطلاع‌رسانی‌های مداوم، موجب شد دستجات حسینی در طول برگزاری مراسم‌های عزاداری، همکاری ویژه‌ای با عوامل خدماتی شهرداری تبریز داشته باشند.

مدبر با بیان این که تدارک خدماتی شهرداری تبریز، تا پایان عزاداری‌های این ایام، ادامه خواهد داشت، متذکر می‌شود: با پایان دستجات حسینی روز عاشورا و مراسم شام غریبان حسینی، عملیات خدماتی شهرداری تبریز به صورت شبانه در سطح شهر آغاز شد؛ تنظیف سراسری معابر و مسیرهای اصلی، حذف بنرها و اعلان‌های تاریخ‌گذشته، پاکسازی دیوارها و مبلمان شهری، حذف داربست‌های باقی‌مانده، از جمله بخش‌های این عملیات بوده‌است. همچنین با توجه به احتمال بارش‌های پاییزه، پاکسازی کانال‌ها و جوی‌ها، به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته تا انباشت ظروف پلاستیکی، موجب انسداد و آبگرفتگی نشود.

وی همچنین از همکاری گروه‌های مردم‌نهاد قدردانی کرد و گفت: در ۱۰ روز گذشته، شاهد همکاری صمیمی گروه‌های مردمی و فعالان زیست‌محیطی شهر بوده‌ایم؛ این همکاری ارزشمند را قدر می‌دانیم و امیدواریم در سایر برنامه‌های خدماتی نیز از حضور این عزیزان بهره‌مند شویم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها