سید ساجد یعقوبی
همزمان با ظهر تاسوعا:

اجتماع عظیم مردم اردبیل به مناسبت سوگواری سالار شهیدان

مردم شهر اردبیل هم زمان با ظهر تاسوعای حسینی در اجتماعی عظیم به سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) پرداختند.
کد خبر: ۸۹۲۷۴۴۸
|
۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ظهر امروز مردم شهر اردبیل هم زمان با ظهر تاسوعای حسینی در اجتماعی عظیم به سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) پرداختند.

در این تجمع مداحان و ذاکران نامی اهل بیت (ع) کشور و استان در عزای جانسوز امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) نوحه خوانی و مرثیه سرایی کردند.

نوای "الدخیل یا اباالفضل و یاحسین(ع)" در اردبیل پیچید

عاشقان حسینی که از ابتدای صبح خود را به میدان عالی قاپوی اردبیل رسانده بودند نوای یاحسین(ع) و یا ابوالفضل(ع) سر دادند و عشق و ارادت خود را به حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش نشان دادند.

اجتماع عظیم تاسوعای حسینی در اردبیل از ساعت 13 در میدان عالی قاپوی این شهر آغاز شد، گرچه از ابتدای صبح عاشقان و شیفتگان مکتب حسینی اردبیل در میدان عالی قاپو و خیابانهای منتهی گرد هم آمده بودند تا بگویند که اردبیل پایتخت حسینیت است اما این گردهمایی در ظهر امروز به اوج خود رسید و مردم این دیار همواره در برگزاری مراسم‌ها و عزاداری ماه محرم زبانزد خاص و عام هستند.

اجتماع عظیم تاسوعای حسینی با قرائت قرآن توسط قاری برجسته استان اردبیل حسن علویان صدر آغاز گردید و بعد از آن حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نوری در رابطه با فلسفه تاسوعای حسینی و ماه محرم به سخنرانی پرداخت.

در ادامه و بعد از ایراد سخنرانی، مداحی در این اجتماع عظیم در تاسوعای حسینی در اردبیل آغاز شد و مداحان برحسته استان به ترتیب نادر جوادی، عبدالله داداشی، سیدمحمد عاملی و مسعود غفرانی، کیوان افتخاری و عبدالحسین نجارباشی به مداحی پرداخته و همچنین غلامرضا هادی در وصف ماه محرم و تاسوعای حسینی شعر سرود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار