عضویت مهندس تقی زاده در مجمع خیرین مدرسه ساز دورود

خبرگزاری بسیج: مدیر آموزش و پرورش شهرستان دورود از عضویت مهندس حاج محمود تقی زاده خیر نیک اندیش ساکن در تهران، در مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان دورود خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۷۳۵۷
|
۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ اسفندیار هاشمی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دورود در مراسم آغاز به کار مدرسه خیر ساز بنیاد شهیدان تقی زاده، در سخنانی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش دورود با مشکلات زیادی در زمینه فضای آموزشی مواجه است، اظهار داشت: سال گذشته وقتی که مهندس تقی زاده با دعوت مجمع خیرین دورود از این شهرستان دیدن کرد، با وضعیت نابسامان دانش آموزان و استقرار آنان در کانکس های درس مواجه شد که بلافاصله دستور ساخت یک واحد آموزشی مجهز با استفاده از بهترین مصالح در این منطقه را صادر کرد. همچنین به منظور کاهش مشکلات و معضلات فضای آموزشی این شهرستان مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان دورود با حضور مهندس تقی زاده به عنوان یکی از اعضای اصلی مجمع شکل گرفت که امیدواریم به برکت حضور ایشان در این مجمع، شاهد تحولات روزافزون و گسترده ای در بحث فضای آموزشی و آموزش و پرورش باشیم.

هاشمی، افزود: این مدرسه با بهترین مصالح ساخته شده و داخل بلوک هایی که در ساختمان بکار رفته دارای فیبر بوده و کیفیت تاسیسات این بنا نیز در استان کم نظیر است. مدیر آموزش و پرورش شهرستان دورود خاطر نشان کرد: مهندس تقی زاده مظهر مهر و از تبار باران است، فروغ مهر او روشنی بخش حریم مهرورزی و ریزش ابر کرامت وی موجب رویش زندگی است.

  25 دانش آموز در کانکس 12 نفری

شهرستان دورود با جمعیتی بالغ بر 185 هزار نفر دارای 28 هزار و 400 نفر جمعیت دانش آموزی است که در سه مقطع تحصیل می کنند.

مدرسه قبلی بر اثر زلزله ای که سال های گذشته در منطقه بوقوع پیوسته بود استحکام خود را از دست داده و مجبور شدیم دانش آموزان را در 5 کانکس ساماندهی کنیم با توجه به اینکه ظرفیت استاندارد هر کانکس 12 دانش آموز است، اما تعداد 25 دانش آموز در هر کانکس مشغول تحصیل بودند که آقای تقی زاده با مشاهده این وضعیت به طور ضرب الاجل اقدام به ساخت این مدرسه با بهترین مصالح و تجهیزات کرده است.

با هدایت مجمع خیرین مدرسه ساز دورود، مهندس تقی زاده چهار مدرسه در بافت روستایی و فرسوده این شهرستان احداث کرده است که با توجه به جمعیت رو به رشد این منطقه می طلبد مدارس بیشتری ساخته شود.

8 مدرسه کم داریم

 هاشمی، اظهار داشت: 800 دانش آموز در دو شیفت صبح و بعد از ظهر در مدرسه شهیدان تقی زاده تحصیل می کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به رشد جمعیت، در حاشیه شهر 5 مدرسه 2 تا 12 کلاسه و 3 مدرسه شش کلاسه نیاز داریم.

لطف شهدا شامل شهر ما شده  

بحث اقدامات خیر به ایمان، وجدان و انفاق خیرین بر می گردد. تا حالا با هر خیری ارتباط برقرار کردیم یکی از یکی بهتر بوده است؛ مهندس تقی زاده هم جوانی است که بواسطه لطفی که خداوند در وجودش گذاشته احسان می کند و این خصوصیت نشات گرفته از خانواده و شهدایی است که تقدیم نظام کردند. شهدا به ما نظر کرده اند و لطف شهدا شامل ما شهر شده است.

جذب خیر توسط خیر

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دورود افزود: حاج محمود خیر بی منت است که به دنبال کسب مقام و شهرت و منافع مادی نیست. ایشان عضو مجمع خیرین دورود هستند و علاوه بر مدارسی که خودشان ساخته اند، در راستای جذب خیرین نیز به ما کمک می کنند.

 

ارسال نظرات