فرمانده قرارگاه قدس ثارالله:

مقاومت ایران در جنگ تحمیلی به جهانیان ثابت شد

فرمانده قرارگاه قدس ثارالله گفت: جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی مقاومت خود را به جهانیان ثابت کرد.
کد خبر: ۸۹۲۷۳۲۵
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار حسن حسن‌زاده شامگاه پنجشنبه در مراسم یادواره شهدای شهرستان فردیس، با اشاره به تقارن مراسم‌های پیش‌آمده در سال جاری، اظهار کرد: ایران اسلامی در دوران پرافتخار دفاع مقدس مقاومت خود را به دنیا نشان داد.

مقاومت ایران در جنگ تحمیلی به جهانیان ثابت شد

وی بابیان اینکه میانگین سنی شهدا در هشت سال دفاع مقدس ۲۲ سال بوده است، عنوان کرد: تقارن هفته دفاع مقدس و شب شهادت حضرت علی‌اکبر (ع) اتفاق زیبایی زیرا می‌توان جوان شهید کربلا را با شهدای هشت سال دفاع مقدس مقایسه کرد.

سردار حسن‌زاده با اشاره به مراسم باشکوه تشییع پیکر شهید حججی در تهران و اصفهان، به طرح این سؤال پرداخت که چرا باگذشت ۲۹ سال جنگ تحمیلی از مقام شهدا تجلیل می‌کنیم، و گفت: این تجلیل‌ها به دلیل این است که رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های جوانان سال‌های جنگ برای جوانان در این دوره بازخوانی و تبیین شود.

فرمانده قرارگاه قدس ثارالله با اشاره به مقارن شدن روز اول هفته دفاع مقدس و اول محرم، گفت: این تقارن موجب شده است که مراسم‌های دفاع مقدس و عاشورا پرشکوه و با حضور بیشتر جوانان و نوجوانان برگزار شود.

وی بابیان اینکه امام خمینی (ره) نهضت امام حسین(ع) را در جمهوری اسلامی بومی‌سازی کرد، افزود: یاد و خاطره شهدا و هشت سال دفاع مقدس به آن دلیل پایدار مانده و خواهد ماند که از نهضت حسینی نشئت‌گرفته است.

سردار حسن‌زاده بابیان اینکه شهدای هشت سال دفاع مقدس اتفاقات عجیبی را برای کشور رقم زدند، تأکید کرد: شهدا فرهنگ ایستادگی و مقاومت را بومی‌سازی کردند، شهدای مدافع حرم مسیری را می‌روند که شهدای دفاع مقدس پیموده‌اند.

فرمانده قرارگاه قدس ثارالله با اشاره به اینکه دفاع مقدس را گنج می‌دانیم، گفت: این گنج پایان‌ناپذیر است آرمان‌های رزمندگان اسلام الگوبرداری از آرمان‌های سید و سالار شهیدان بود.

وی بابیان اینکه هدف اصلی دشمنان انقلاب نابودی انقلاب اسلامی بوده است، گفت: دشمنان می‌دانستند که اگر خرمشهر آزاد شود، روزی موصل و عراق و دیگر شهرها آزاد می‌شوند و بیداری جهان را فرامی‌گیرد.

سردار حسن‌زاده بابیان اینکه شهدا جریانی ایجاد کرده‌اند که تمام بیانات امام خمینی (ره) را به اثبات رسانده است، گفت: امام راحل پس از قطع‌نامه‌ای که مبنی بر برنده نداشتن جنگ ایران و عراق نوشته شد، در نامه‌ای نوشت که ما انقلابمان را به دنیا صادر کردیم.

فرمانده قرارگاه قدس ثارالله با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) که باید هسته‌های مقاومت در جهان اسلام ایجاد شود، گفت: اکنون بسیج جهانی تشکیل‌شده و جمله امام تحقق پیداکرده و یگان‌های زینبیون، فاطمیون، رضویون و غیره در کنار هم با استکبار جهانی می‌جنگند و طبق گفته سردار سلیمانی به همت بسیج جهانی بساط داعش تا دوماه دیگر جمع می‌شود.

وی بابیان اینکه امنیت امروز را مدیون شهدا هستیم، گفت: اخلاص یکی از مواردی است که نشانه‌های آن در همین دنیا مشخص می‌شود، مانند اخلاص شهید حججی که خداوند به وی چنان عزتی داد که در دنیا مشهور شد.

سردار حسن زاه بابیان اینکه شهید حججی برای حفاظت از حرم حضرت زینب (س) از همه‌چیز خود گذشت، گفت: این اقدام نشان‌دهنده اخلاص وی است که از همه‌چیز دنیایی خود گذشت و راه شهدای هشت سال دفاع مقدس را پیروی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها