نشست عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ری

خبرگزاری بسیج: نشست مشترک عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور ، مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۶۴۲۰
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۸

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، «آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری» عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به همراه «علی زینبی»  مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهارم مهر ماه با حضور در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، از نزدیک با ظرفیت ها و کاستی های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان ری آشنا شدند.

در ابتدای این دیدار، «سید محمد موسوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری با اشاره به کمبود فضاهای فرهنگی و هنری و نیاز این شهرستان به اجرای برنامه های زیربنایی در حوزه فرهنگ، یادآور شد: برگزاری نشست های تخصصی و آموزشی برای دانش آموزان مدارس و استفاده از مدرسان و مبلّغان حوزه های علمیه و کارشناسان با تجربه در کارگاه های آموزشی ویژه دانش آموزان، مربیان پرورشی  و والدین دانش آموزان از جمله برنامه های در دست اقدام است.

وی از ظرفیت بالای حوزه های علمیه برای ورود به حوزه های فرهنگی از جمله مدارس استقبال کرد و افزود: هر قدر در امور فرهنگی جامعه به صورت زیربنایی، تلاش و هزینه کنیم، در آینده معضلات اجتماعی بسیار کاهش خواهد کرد و نتیجه آن، جامعه ای رو به رشد و پیشرفته خواهد بود.

«آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری» عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور نیز بیان کرد: برای تمامی اقشار می‌توان از مبانی دینی بهره  گرفت و پیام‌ها را در مورد موضوعات مختلف استخراج کرد. زیرا اسلام دینی غنی است و  مباحث آن برای همه زمان‌ها لازم است  و می توان از این مبانی غنی دینی به خوبی برای پیام رسانی به همه اقشار بهره ببریم.

وی اضافه کرد: حوزه های علمیه، ظرفیت بالایی برای تبلیغ و انجام امور فرهنگی و دینی دارند و امیدوارم به خوبی از این ظرفیت استفاده شود.

در ادامه «علی زینبی» مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی به بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظایف و رسالت سنگینی بر عهده دارد، یادآور شد: با هماهنگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه نمایندگان محترم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی   ، با برگزاری نشست های مشترک، به مشکلات فرهنگی و هنری شهرستان ری پرداخته خواهد شد.

 

ارسال نظرات