خبرهای داغ:
سرپرست شهرداری تبریز عنوان کرد؛

«تبریز 2018» فرصت توسعه همکاری‌ها با شهرهای حوزه جاده ابریشم

سرپرست شهرداری تبریز گفت: «تبریز 2018» فرصت مهمی است که می‌تواند زمینه تقویت همکاری‌ها با شهرهای محور جاده ابریشم را توسعه دهد.
کد خبر: ۸۹۲۳۶۳۳
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمد حسین اسحقی در جلسه هماهنگی اعضای دبیرخانه با حضور روسای سازمان های مرتبط با ستاد تبریز 2018 با بیان این مطلب افزود: در طول تاریخ کشورهایی که در مسیر جاده ابریشم قرارگرفته اند، همواره مناسبات فرهنگی و اقتصادی خود را با تبریز حفظ کرده اند و رویداد بزرگ گردشگری تبریز در سال 2018 بهترین فرصت برای تقویت و گسترش این مناسبات است.

وی ادامه داد: تبریز به لحاظ دارا بودن پیشینه تاریخی و فرهنگی، عنوان میزبانی گردشگری کشورهای اسلامی را کسب کرده و حضور گردشگران کشورهای که در مسیر راه ابریشم قرار گرفته اند یکی از اهداف اصلی ستاد تبریز 2018 است.

سرپرست شهرداری تبریز با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به اجرای پروژه های فرهنگی اظهار داشت: می توان با اولویت‌دهی به اجرای پروژه های فرهنگی به جای پروژه های عمرانی زیرساخت های لازم برای میزبانی و حضور میزان قابل توجه گردشگران شهرهای خواهر خوانده با تبریز را فراهم کرد.

اسحقی متذکر شد: برگزاری هفته های فرهنگی در سایر شهرهای اسلامی مانند قونیه، وان، باکو، استانبول، گنجه و نجف و استقرار نمایندگی های دائمی تبریز 2018 در این شهرها نیز از مهمترین برنامه های فرهنگی شهرداری تبریز است.

وی همچنین بر همکاری دوجانبه با شهر باکو به عنوان میزبان گردشگری در سال 2019 تاکید کرد و گفت: شهر باکو به لحاظ نزدیکی فرهنگی و جغرافیایی با شهر تبریز و همچنین با توجه به سابقه همکاری‌های موفق با تبریز، از اهداف مهم بین‌المللی در برنامه 2018 است.

اسحقی، نقش پررنگ شهرداری تبریز در اجتماع عظیم اربعین حسینی را یادآور شد و افزود: زمینه ارزشمندی که از خواهرخواندگی تبریز و کربلا، حاصل شده، قرابت تاریخی و فرهنگی دو بیشتر کرده‌است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها