سرمربی حلقه های صالحین حوزه مالک اشتر کارگری ناحیه ری:

روحیه انقلابی و مهدویت در هیات های مذهبی باید تبلور داشته باشد

خبرگزاری بسیج: سرمربی حلقه های صالحین حوزه مالک اشتر کارگری ناحیه ری پیرامون عزاداری ناب و خالصانه در سوگ شهادت حضرت امام حسین(ع)، گفت: قرار نیست در قرآن همه چیز از جمله احکام و اسماء ذکر شود و آنچه بشریت نیاز دارد خداوند در قرآن نازل کرده است.
کد خبر: ۸۹۲۳۲۳۳
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بیج؛ حجت الاسلام والمسلمین امیدی، در جلسه سرحلقه های صالحین حوزه کارگری ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، در سالن جلسات حوزه مالک اشتر ناحیه کارگری ری، افزود: اگر قرار بود قرآن در مورد همه احکام و نیازهای بشر به تفصیل سخن بگوید، نزول قرآن بیش از 23 سال طول می کشید و شاید 100 هزار جلد کتاب می شد که در این صورت بخش هایی از آن گم می شد یا کم می شد و امکان تحریف آن وجود داشت.

وی تصریح کرد: خداوند نیازهایی را که اهمیت دارد در قرآن اشاره کرده و برای آن شواهدی نازل کرده است که کسی نتواند آن را تحریف کند. نام امیرالمومنین در قرآن به طور مستقیم نیامده چون در این صورت برخی حسادت می کردند و اقدام به تحریف آیات قرآن می نمودند.

کلیات آیات متقن و متشابه آمده و خداوند می فرماید ما قرآن را نازل کردیم و خودمان آن را حفظ می کنیم.

وی در ارتباط با این موضوع که آیا در مورد عزاداری برای امام حسین(ع) در قرآن مطالبی مطرح شده است یا خیر، تصریح کرد: آیه ای در قرآن مربوط به شعائر اسلامی است و با استناد به این آیات مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) جزو شعائر الله محسوب  می شود و انسان را به یاد خدا می اندازد . کسی که شعائر اسلامی و الهی را بزرگ بدارد  خداوند برای او مقام و اجر و پاداشی قرار داده است و موضوع عزاداری برای امام حسین(ع) غیر مستقیم در سوره فجر آمده است.

عزاداری برای امام حسین(ع) زنده نگه داشتن یاد خداست و هنگام یاد خدا، توبه واقعی برای انسان اتفاق می افتد. وی با اشاره به تاریخچه عزاداری برای امام حسین(ع) خاطر نشان کرد: هر پیامبری که اولو العزم بوده بدون استثناء از کربلا عبور کرده و برای آنها اتفاقی افتاده به یاد شهادت امام حسین(ع) افتاده و محزون شده اند. در زمان پیامبر(ص) اسلام اشاره می کند وقتی امام حسین(ع) به دنیا می آید ایشان زیر گلوی آن حضرت را می بوسد چون می دانند در روز عاشورا در منطقه کربلا سر او را بریده و ایشان را به شهادت می رسانند.

وظیفه ما بزرگ داشتن شعائر الهی و برپا داشتن عزاداری و ذکر مصیبت اباعبدالله (ع) است و باید با مبارزه کردن با ظالم خودمان را محک بزنیم  و از عاشورا و درس های عاشورا عبرت بگیریم که کوفیان با امام حسین(ع) چه کردند و اگر ما در زمان ایشان بودیم چه می کردیم. وی تاکید کرد که روحیه انقلابی، انقلابی گری  و مهدویت در هیات های مذهبی باید تبلور داشته باشد تا مردم را رشد بدهد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار