خبرهای داغ:
فرمانده سپاه بوکان:

برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق خیانت تاریخی برای مردم کُرد محسوب می شود

فرمانده سپاه بوکان گفت: آل سعود منشاء تمامی شرارت‌ها در منطقه است و امروز گروههای ضد انقلاب توسط عربستان سعودی تغذیه می شوند.
کد خبر: ۸۹۲۳۲۳۰
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی ، مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ، به همت روابط عمومی و تبلیغات سپاه بوکان و با حضور پایوران کادر و سرباز در محل حسینیه شهید شجاعی این سپاه برگزار گردید.

فرمانده سپاه بوکان ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: اکنون کیفیت عزاداری بر سید و سالار شهیدان به خرافات و بدعت‌هایی مانند قمه‌زنی و طبل وریتم موزیک آلوده شده که هیچ ارتباطی با عزاداری امام حسین(ع) ندارد و در مرام اهل‌بیت نیز دیده نشده است.

سرهنگ پاسدارطالب رحیمی به اهمیت نهضت امام حسین (ع) پرداخت و گفت: طبق فتوای تمام مراجع آزار نفس و اذیت‌کردن بدن حرام است، لذا برخی شیوه‌های عزاداری به ویژه قمه‌زنی از دیدگاه اکثر مراجع حرام است  چرا که حفظ نفس از ضروریات دین مبین اسلام است.

وی به تشریح آفات تعزیه و عزادارای در اسلام پرداخت و افزود: تعزيه اگر حاوي امور حرام و خلاف شرع مقدس اسلام نباشد ، نه تنها بدعت نيست بلكه يك سنت حسنه و پسنديده است ؛ ولي اگر با مبطلات و خرافات آميخته گرديد ، ديگر سنت نيست بلكه بدعت به حساب مي آيد.

سرهنگ رحیمی به خباثت های رژیم آل سعود اشاره کرد و گفت: رژیمی که در داخل با فساد مالی گسترده و اختلافات زیاد مواجه است، طی این سال ها کوشیده تا با هزینه های سرسام آور مالی به حامیان بین المللی و منطقه ای خویش و پرورش گروهک های تروریستی نظیر داعش در زمینه نا امن کردن منطقه به اهداف شوم قدرت های جهانی و صهیونیست بین المللی جامه عمل بپوشاند.

وی در ادامه به بحث همه پرسی کردستان عراق اشاره کرد وگفت: اولویت استکبار جهانی و بازیگران منطقه خاورمیانه و در راس آنها اسرائیل، برگزاری بازی بسیار خطرناک همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق است که می‌تواند جبهه جدیدی از درگیری داخلی و قومی در عراق به‌وجود آورد و داعش را از مرگ حتمی نجات دهد و به همین جهت است که اسرائیل غاصب همه‌پرسی را دنبال می کند تا معادلات منطقه را درهم ریخته، اذهان را از مبارزه با داعش و گروههای تکفیری منحرف کرده و داعش در حال مرگ را در واپسین لحظات نجات دهند.

 فرمانده سپاه بوکان با بیان اینکه برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق خیانت تاریخی برای مردم کرد محسوب می شود تاکید کرد: برگزاری رفراندوم سرآغاز بی‌ثباتی و منطقه ای را باعث خواهد شد و توجیه پایان دادن به تبعیض قومی علیه کُردها برای برگزاری همه پرسی هیچ پایه و اساسی ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات