یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس:

آشنا نمودن دانش آموزان با فرهنگ دفاع مقدس؛وظیفه آموزش و پرورش

مسئولین ناحیه روح الله یزد در مراسم افتتاحیه سال جدید تحصیلی که در دبیرستان دخترانه شاهد برگزار شده بود؛شرکت نمودند.
کد خبر: ۸۹۲۳۰۳۵
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ مشهدی بافان در این مراسم گفت:دانش آموزان ما باید شهید فهمیده را الگوی خود قرار بدهند چرا که حضرت امام (ره) فرمودند: رهبر ما آن طفل سیزده ساله ایست که نارنجک به خود می‌بندد و به زیر تانک می‌رود.
وی در ادامه افزود:دانش آموزان باید کتاب‌هایی که شرح حال رزمندگان ما است مطالعه کنند و شهدا را الگوی خود قرار بدهند و باید آموزش و پرورش ما در جهت آشنا نمودن دانش آموزان ما با فرهنگ دفاع مقدس تلاش کند.
همانطور که مقام معظم رهبری فرمود: "دفاع مقدس یک گنج است و میتواند تمام تاریخ ما را تغذیه کند" و همین موضوع باعث میشود تا تلاش‌های بسیاری در این صورت گیرد. در رابطه با نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز فعالیت‌های زیادی صورت گرفته است، اما مشاهده میشود که مجموع آثار تولید شده در اینباره بسیار اندک است در حالی که همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند در رابطه با جنگ بین ایالت‌های شمال و جنوب آمریکا بیش از صد هزار رمان و کتاب نوشته شده است.
وی با بیان اینکه به تعداد رزمنده‌هایی که در جنگ حضور داشته اند می توان کتاب نوشت، اظهار داشت: برخی آثار منتشر شده درباره موضوع دفاع مقدس مانند کتاب "پایی که جا ماند" تنها به خاطرات یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس باز میگردد در حالی که میتوان به عدد افراد و رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتهاند کتاب، فیلم، رمان و یا دایرهالمعارف نوشت.
وی در همین رابطه افزود: باید به سراغ یادگاران دفاع مقدس رفت و این موضوع باید به شکل یک حرکت ملی دیده شود، ضمن اینکه نباید دفاع مقدس تحتالشعاع جریانات سیاسی قرار گیرد.
ارسال نظرات