فرمانده سپاه ناحیه طارم:

اجرای بیش از ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته دفاع مقدس در طارم

همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیش از ۶۰ عنوان برنامه در شهرستان طارم برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۲۲۷۲۸
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده سپاه ناحیه طارم از اجرای بیش از ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته دفاع مقدس در شهرستان طارم خبر داد و افزود: برنامه های دیگری هم بصورت شهرستانی توسط ادارات انجام خواهد شد.

اقبال جهانبخشی ضمن تبریک تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی جدید افزود: هفته دفاع مقدس یادآور مجاهدت های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و دلاور مردان در طول هشت سال دفاع مقدس است.

وی ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان خدمت ملت شریف ایران اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران  نشأت گرفته از قیام و نهضت سیدالشهداست گفتنی است این دو قیام تأثیر متقابل در یکدیگر دارند.

فرمانده سپاه ناحیه طارم به نقش و اهمیت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: یکی از زیباترین دوران تاریخ انقلاب اسلامی دوران دفاع مقدس است رزمندگان در طول این دوران در مقابل کفر ایستادگی کرده از مملکت خویش دفاع کردند بنابراین باید با بازگو و به نمایش گذاشتن این دوران برای ملت، نسل سوم و چهارم و جوانان نگذاریم این فرهنگ به فراموشی سپرده شود.

جهانبخشی با اشاره به تشابه های دفاع مقدس و عاشورای حسینی اظهار داشت: هر دو برای دفاع از حریم ارزش ها و حفظ اسلام و رضای پروردگار رویاروی دشمن ایستادند، رهبر هر دو حرکت فرزندان پیامبرند و یاران معمار کبیر انقلاب اسلامی همچون شهیدان کربلا کانون عرفان، محبت الهی و سرشار از شوق شهادت و فداکاری بودند.

وی با توجه به مظاهر مشترک روز و شب عاشورا و جبهه های دفاع مقدس گفت: دشمن حاضر در حادثه کربلا و روز عاشورا و دفاع مقدس در نهایت قساوت، پستی، دنیاپرستی و خودخواهی عمل نموده است زمزمه های عاشقانه، نماز، عبادت، قرائت قرآن و آمادگی برای وصل و پیوند با محبوب از جمله اعمالی است که توسط رزمندگان در آن زمان انجام می شد.

فرمانده سپاه ناحیه طارم با اشاره به نقش و جایگاه زنان در طول هشت سال دفاع مقدس افزود: پایداری و شکیبایی زنان ایران اسلامی و نقش روشنگری و صبوری آنان جلوه ای از صبوری و پیام رسانی قافله سالار اسیران کربلاست بنابراین هر دو جریان رسواگر ستم شدند و نقاب از چهره دروغ و نفاق برافکندند.

جهانبخشی تصریح کرد: پایان هشت سال دفاع مقدس همچون پایان عاشورا تمام شدن و توقف راه نبود بلکه پس از آن ایمانی که محصول خلوص و فداکاری رزمندگان بود هوشیاری، تحرک و بیداری های بزرگی را رقم زد که این خلوص را در میان رزمندگان لبنان می توان یافت.

وی افزود: همچنانکه انقلاب عاشورا تضمین کننده بقاء و سلامت مکتب اسلام نوپایی شد که محصول ۲۳ سال مجاهدت صحابه بزرگ بود مجاهدت های هشت سال دفاع مقدس نیز موجب تضمین بقاء و سلامت انقلاب اسلامی شد.

گفتنی است فضاسازی تبلیغی هفته دفاع مقدس، دیدار با امام جمعه شهرستان، مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی، انتظامی و بسیجیان ناحیه، برگزاری یادواره های شهدا، مراسم غباروبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، نشست عاشقان ولایت و منتظران موعود، شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه، افتتاح نمایشگاه محصولات دفاع مقدس در مدارس، افتتاح طرح های عمرانی سپاه ناحیه طارم و … از جمله برنامه های قابل اجرا در طول هفته دفاع مقدس است.

 

 

ارسال نظرات