خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ماکو:

فرهنگ شهادت و شهدا گنجینه پر ارزش و داشته های این ملت می باشند

فرمانده سپاه ماکو در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : باید یاد و خاطره ۸ سال دفاع مقدس و رشادت های شهدا هر سال تکرار ، یاداوری و تکریم شده به نسل های اینده منتقل شود.
کد خبر: ۸۹۲۲۲۰۶
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حسین محمد باقرلو فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دفاع مقدس ضمن تبریک این هفته و تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین وتبریک به دانش اموزان و دانشجویان به دلیل بازگشایی مدارس و دانشگاه ها گفت : رژیم بعثی عراق که در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ از طریق زمینی و هوایی به ایران حمله کرد و این در تاریخ به ثبت رسیده و ظلم رژیم ستم شاهی که تمام شد امام راحل فرمودند : این امتحان بزرگی برای کشور بود و عدالت اسلامی در مقابل زور کشور ها قد علم کرده و موجب آگاهی و خروج از فطرت سستی شده است.

وی افزود : استکبار دنبال این بود که چراغ پرفروغ اسلام را خاموش کند که آگاهی این ملت موجب صدور این انقلاب شد که امام خمینی (ره)فرمودند : ما حس برادری ، اتحاد و همدلی را بین مردم حس کردیم ، این جنگ جنگ میان فقر و غنا است.

وی تاکید کرد : تحلیل ماهیت جنگ تحمیلی جنگ اسلام با کفر می باشد و وظیفه ما جهت دفاعی د ر مقابل یورش دشمن به خاک کشور است . لذا ما امنیت خود را مدیون شهدا هستیم و هر چه داریم از شهدا می باشد.

باقرلو در خصوص برنامه های هفته دفاع مقدس تصریح کرد : حدود ۵۰ عنوان برنامه در سطح شهر و پایگاه ها اجرا خواهد شد که انچه در سطح شهرستان برگزار خواهد شد به شرح ذیل اعلام میگردد. :

امروز مسابقه دو همگانی داشتیم که برگزار شد  ، ۳۱  شهریور : برنامه های صبح گاه مشترک نیروهای مسلح -رژه خودرویی نیروهای مسلح و ادارات – دیدار با امام جمعه شهرستان ماکو به منظور نشان دادن اقتدار نیروهای مسلح و وحدت ملی و سلامت برگزار خواهد شد ، ۱ مهر برنامه های زنگ مقاومت و ایثار و مراسم شهدا و تجلیل از مادران و همسران شهدا برگزار خواهد شد ، ۲ مهر به منظور محرومیت زدایی و کمک اجتماعی برنامه اعزام تیم های پزشکی رایگان به مناطق محروم برگزار خواهد شد ، ۳ مهر با هدف اقتصاد مقاومتی و خود باوری برنامه های افتتاح یادمان شهدا و خانه محرومین – افتتاح خانه عالم روستای پنجراو و دیم قشلاق و حوزه مقاومت عشایری برگزار خواهد شد ، ۴ مهر یادواره شهدای شهرستان ماکواز برنامه های کنگره ۱۲۰۰۰ شهید استان اذربایجان غربی در نمایشگاه بین المللی ماکو برگزارخواهد شد ، ۵ مهر برنامه افتتاح پایگاه مقاومت روستای قره خاچ ، یادواره شهدا و تجلیل از مادران و همسران شهید در مسجد امیرالمومنین برگزار خواهد شد ، ۶مهر برنامه زیارت عاشورا و غبارروبی مزار شهدا ، همایش بزرگ رزمندگان شهرستان با عنوان مدافعان حریم ولایت برگزار خواهد شد و در پایان ۷ مهر برنامه حضور پرشور نیروهای مسلح و ادارات در نماز جمعه و مراسم سینه زنی برگزار خواهد شد.

وی گفت : مسئولین و مردم از این برنامه یادواره شهدای ۱۲۰۰۰شهید استان استقبال زیادی کرده و کمک های زیادی کرده اند سخنران اصلی این برنامه سردار حاج یعقوب صمدلویی از رزمندگان و یادگاران ۸ سال دفاع مقدس میباشد که ۸ سال صادقانه در جبهه ها خدمت صادقانه کرد.

وی در پایان در خصوص پیش رو بودن ایام محرم و والا بودن فرهنگ محرم گفت:  هیات های عزاداری باید هیئت هایی در تراز انقلاب اسلامی و هیات هایی در تراز شهدا باشد.

وی در خصوص قمه زنی گفت : این عمل که انگلیس فریب کار در اسلام ما وارد کرده است ، در زمان ستمشاهی خارجی هایی که به ایران می امدند ، از دولت های خود حق وحشیت میگرفتند و وقتی علت ان سوال میشد هیئت های قمه زنی را جلوی مسئولین خود میگذاشتند و میگفتند : کسی که به خود رحم نمی کند و قمه در سر خود میزند و درمانگاه ها را پر کرده و خانواده های خود را نگران میکند اینها چگونه میخواهند به ما رحم کنند.

در پایان با اهدای هدیه از زحمات اصحاب رسانه تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات