مسؤول اسبق نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قدس لبنان:

رزمندگان ما با نوای مداحانی چون آهنگران، بهشتی شدند

مسؤول اسبق نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قدس لبنان گفت: رزمندگان ما با نوای مداحی آهنگران و امثال او، بهشتی شدند.
کد خبر: ۸۹۲۱۷۲۴
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدحسین مهدویان امشب در نخستین همایش تجلیل از پیرغلامان و ذاکران حسینی نیشابور که توسط کانون بسیج مداحان و هیئات مذهبی نیشابور در نمازخانه ناحیه مقا‌ومت بسیج نیشابور برگزار شد، اظهار داشت: اگر امثال سردار آهنگران در امور فرهنگی دفاع مقدس حضور نمی‌داشتند، روحانیت توفیق چندانی در امور تبلیغات نداشت.

وی افزود: مداحانی، چون حاج صادق آهنگران با نوای خود شور شهادت و عاشقانه جنگیدن را در محیط جبهه‌ها ایجاد می‌کردند.

کارشناس برنامه تفسیر قرآن رادیو ایران تصریح کرد: من روحانی با تمام وجود لمس می‌کردم که نوای مداحان در حرکت دادن رزمندگان در مسیر اباعبدالله‌الحسین (ع) تاثیر فراوان داشت.

مهدویان تاکید کرد: مداحان باید ضمن مطالعه کتب شعر و مقاتل معتبر، احکام شرعی مربوط را به استناد فتوای مراجع تقلید فرا بگیرند و با حالتی برخاسته از عشق و سوز صدا، قلب‌ها را منقلب کنند.

وی یادآور شد: اگر افراد اخلاص داشته باشند، عنایات حضرت صاحب‌الامر (عج) مشمول‌شان می‌شود؛ مکرر اتفاق افتاده است که در همین جلسات عزاداری، حضرت برای افراد قابل تشرفاتی را ایجاد می‌کردند.

در ابتدای جلسه مسؤول کانون بسیج مداحان و هیئات مذهبی نیشابور گفت: جلسات تجلیل از پیرغلامان را طی دو نوبت در سال در آغاز محرم و آغاز ایام فاطمیه دوم برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

حسین الهی‌مقدم افزود: در این جلسه ۱۴ نفر از مداحان پیرغلام که سال تولد ایشان بین ۱۳۰۸ تا ۱۳۲۲ (هجری شمسی) است تجلیل می‌شوند.

در پایان با حضور سیدعلی‌اکبر حسینی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور و حجت‌الاسلام حسن رحیمی مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نیشابور از مداحان پیشکسوت تقدیر به عمل آمد.
ارسال نظرات