رئیس هیات شمشیر بازی استان کردستان:

برگزاری جشنواره شمشیر بازی در کردستان به عنوان اولین استان برگزار کننده در کشور

رئیس هیات شمشیر بازی استان کردستان گفت: جشنواره خانوادگی شمشیربازی برای اولین بار در کشور در استان کردستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۱۴۸۰
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سید عباسی گفت: اولین جشنواره خانوادگی شمشیر بازی در سایت ورزش صبحگاهی پارک کودک سنندج انجام می‌شود.

رئیس هیات شمشیر بازی استان کردستان عنوان کرد: این جشنواره برای اولین بار در سراسر کشور در کردستان برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره شناساندن ورزش شمشیربازی به مردم و جذب استعداد‌هایی است که تا کنون با این رشته ارتباط برقرار نکرده اند.

سید عباسی گفت: در این جشنواره محدودیت سنی برای افراد وجود ندارد و تمام اقشار جامعه می‌توانند شرکت داشته باشند.

رئیس هیات شمشیر بازی استان کردستان اظهار کرد: در این جشنواره افراد حرکات نمایشی در سه اسلحه سابر، اپه و فلوره را به نمایش می‌گذارند و در پایان با اهدا جوایز در تلاش برای جذب استعداد‌های خواهیم بود.

وی گفت: بعد از جذب این استعداد‌ها در هیات بر اساس پارامتر‌های فدراسیون در سه اسحله این رشته ورزشکاران به آموزش زیر نظر مربیان خواهند پرداخت.

سید عباسی افزود: در تلاش برای فعال سازی هیات‌های شهرستانی و برگزاری برنامه اینچنین در شهرستان‌های استان کردستان هستیم.

رئیس هیات شمشیر بازی استان کردستان با اشاره به اهمیت استعداد یابی، عنوان کرد: به دلیل برخورد این جشنواره با پایان تعطیلات ممکن است تمام افراد امکان شرکت در جشنواره را نداشته باشند که به همین منظور در آبان ماه طرح استعداد یابی رشته شمشیر بازی را در مدارس سطح استان انجام خواهیم داد.

وی اشاره‌ای به ادامه فعالیت‌های هیات شمشیر بازی کرد و افزود: به منظور به روز شدن مربیان این رشته یک دوره کلاس مربیگری در اواخر پاییز یا اوایل فصل زمستان در استان کردستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات