خبرهای داغ:
مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی:

۳۷ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه عرضه می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: ۳۷ هزار عنوان کتاب با تخفیف ۳۰ درصدی در پانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه عرضه می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۱۲۷۴
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌ محمدباقر کریمی با اشاره به افتتاح پانزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه اظهار داشت: این نمایشگاه به مدت شش روز تا پایان سوم مهرماه در محل مجتمع فرهنگی هنری شهر ارومیه برگزار می‌شود و امسال تعداد غرفه‌ها افزایش یافته است.

وی افزود: برپایی این نمایشگاه در آستانه شروع سال تحصیلی جدید یکی از مزیت‌های برگزاری این نمایشگاه است و هر سال کمیت و کیفیت نمایشگاه افزایش می‌یابد و برگزاری نمایشگاه در داخل شهر ارومیه و در مجتمع هنری زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سبب استقبال روزافزون مردم می‌شود.

مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی گفت: تعداد 170 غرفه امسال پذیرای مردم شهر ارومیه است و بیش از 37 عنوان کتاب در نمایشگاه با 30 درصد تخفیف عرضه می‌شود که 10 درصد آن توسط استانداری آذربایجان غربی، 10 درصد توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 10 درصد توسط ناشران تخفیف داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از نمایشگاه ناشران استانی و دیگر استان‌ها حضور دارند و ناشرانی که بیش از 100 عنوان کتاب را چاپ کرده باشند می‌توانند در نمایشگاه شرکت کنند و البته ظرفیت استان‌ها محدود است و پس از اتمام ظرفیت بقیه ناشران نمی‌توانند در غرفه شرکت کنند.

کریمی تاکید کرد: پانزدهمین نمایشگاه سراسر کتاب ارومیه این امکان را ایجاد کرده است که مردم با ناشران کتاب در ارتباط مستقیمی قرار بگیرند و در مورد آخرین انتشارات با ناشران مباحثه کنند و نیازهای خودشان را در حوزه کتاب را با حداقل مبلغ تأمین کنند و تخفیف‌ها به سبب تشویق مردم برای کتاب خوانی است.

وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را افزایش دهیم و میزان مطالعه استان و شهر ارومیه را نمی‌توان به درستی بیان کرد و آمار کشوری که بیان می‌شود از دقت کامل برخوردار نیستند و نمی‌توان به این مدارک استناد کرد چرا که آمار با استفاده از پرسشنامه و تحقیق میدانی تهیه می‌شوند.

مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی بیان کرد: سلایق مردم در حوزه کتاب و کتاب خوانی متفاوت شده است و مطالبی که در فضای مجازی مطالعه می‌شود در هیچ یک از آمار و اعداد گنجانده نمی‌شود از این رو نمی‌توان در مورد سرانه مطالعه نظر درستی را ایراد کرد.

وی تصریح کرد: مطالعه عموم کاهشی ندارد چرا که مردم از منابع گوناگون در فضای مجازی و واقعی استفاده می‌کنند ولی در وضعیت خوبی به سر نمی‌بریم و امروز شکل مطالعه تغییر کرده است و باید تلاش کنیم تا در هر مکان و زمانی برای مطالعه استفاده کنیم و خود را به این موضوع عادت دهیم.

کریمی با اشاره به کتاب‌های اینترنتی و الکترونیکی اظهار داشت: مطمئناً تأثیر بسیاری بر کتاب‌های چاپی دارد و امروز مردم می‌توانند به راحتی به کتاب‌ها به صورت رایگان دست پیدا کنند و وظیفه ما فرهنگ سازی بر اهدای سهم نویسنده است و نباید در حق این افراد جفایی صورت گیرد.

 

ارسال نظرات