دومین همایش فرهنگ‌یاران مداح پاسدار همدان برگزار شد

دومین همایش فرهنگ‌یاران مداح امروز با حضور مداحان پاسدار استان در محل سالن جلسات نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۱۱۵۳
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳

دومین همایش فرهنگ‌یاران مداح پاسدار همدان برگزار شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دومین همایش فرهنگ‌یاران مداح امروز با حضور مداحان پاسدار استان در محل سالن جلسات نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در این همایش ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: همه می‌توانند بیشترین بهره را از این ایام ببرند و از این سفره با  برکت به نحو کامل و شایسته استفاده کنند و بدبخت کسی است که بر سر این سفره نمی‌نشیند و بهره نمی‌برد.

حجت‌الاسلام ابراهیم گنجعلی در ادامه خطاب به مداحان بیان کرد: از جمله کسانی که می‌توانند از فیوضات این ایام بهره‌مند شوند شما مداحان هستید.

وی با بیان اینکه مجلس امام حسین(ع) بدون منبر و روضه مجلس نیست، تصریح کرد: احترام مجلس امام حسین(ع) به منبر است که متاسفانه امروز در حاشیه قرار گرفته است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خطاب به مداحان گفت: جایگاه شما بسیار بالاست و این جایگاه به سبب لیاقت شما برای روضه خوانی مجالس ایام محرم است که امام حسین(ع) به شما عطا فرموده است.

وی با اشاره به وجود خلوص در مداحان افزود: عیار نوحه‌خوانی هر مداح به اخلاص وی بستگی دارد چراکه هر چه اخلاص بیشتر باشد بهره‌گیری مخاطب نیز بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های یک مداح گفت: مداحان باید از اشعار نغز و پر محتوا استفاده کنند، همچنین استفاده از سروده های انقلابی و حماسی می تواند در افزایش بصیرت مخاطبان نقش به‌سزایی داشته باشد.

مجتبی روشن‌روان مسئول بسیج مداحان سپاه انصار الحسین(ع) نیز در پایان این مراسم ضمن اشاره به تلاش معاندین نظام در راستای تحریف عزاداری و عاشورا افزود: مداحان باید متن و محتوای اشعار خود را بیشتر مورد توجه قرار دهند و از سبک‌های سنتی و روضه‌های معتبر استفاده کنند.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار