خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

درخشش هنرمندان استان در 24امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان کرمان

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از موفقیت هنرمندان این استان در بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان کرمان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۱۱۴۹
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علی محرمی با اعلام این خبر اظهار داشت :از هنرمندان استان آذربایجان شرقی که به مرحله نهایی راه یافته بودند،خانم مینا مهاجر در رشته تصویرسازی و محمدرضا جوان شیر در رشته طراحی برگزیده شناخته شدند و همچنین خانم لیلا افتخاری در بخش طراحی شایسته تقدیر شدند.
وی در ادامه اظهار کرد: ١٧ نفر از هنرمندان جوان استان به مرحله نهایی این جشنواره راه یافته بودند و بیشترین آمار شرکت کننده در این جشنواره را به ترتیب استانهای تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی داشتند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت:جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان در رده سنی ١٥- ٢٤ سال، برگزار می شود و از ٢٤ سال پیش هر ساله در یکی از شهرهای کشور برگزار می شود، که امسال هم کرمان میزبان این رویداد ملی هنری بود.

محرمی هدف  از برگزاری این جشنواره را  گرد آوردن هنرمندان جوان ایرانی در یک مکان و فراهم کردن امکانات آموزشی برای آنها  برشمرد و خاطرنشان کرد : ایجاد گفتمان میان جوانان  شرکت کننده، انتخاب افراد «برگزیده» توسط اساتید و داوران در هر رشته و معرفی آنان در مراسم اختتامیه از اهداف دیگر این جشنواره بود.

وی یادآور شد: هنرمندان سرشناسی مانند محمدعلی بنی اسدی، قباد شیوا، مهنوش مشیری، اسد الله چهره پرداز، فرهاد سلیمانی، بهمن عبدی، جمال رحمتی، جواد نوبهار، احمد وکیلی، فرح اصولی، کامبیز صبری، حمید شانس، اردشیر مجرد تاکستانی، مهرزمان فخار منفرد و ... از جمله داوران بخشهای مختلف این دوره  از جشنواره بودند.

معاون هنری و فرهنگی برگزاری چنین جشنواره هایی را تجلی گاه مناسبی برای شناخت جوانان مستعد، افزایش روحیه شور و نشاط و افزایش اعتماد به نفس هنرمندان جوان ارزیابی کرد.

این جشنواره که عصر دوشنبه ٢٠ شهریور ماه در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان آغاز شده بود، ٢٣ شهریور در باغ فتح آباد کرمان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها