خبرهای داغ:

برنامه های حوزه هنری آذربایجان شرقی در هفته دفاع مقدس اعلام شد

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: حوزه هنری استان به مناسبت سی و هفتمین سالگرد دفاع مقدس 14 عنوان برنامه شاخص فرهنگی و هنری را در هفته دفاع مقدس برگزار می کند.
کد خبر: ۸۹۲۰۹۳۴
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل روابط عمومی حوزه هنری استان، جواد کریم نژاد افزود: حوزه هنری استان به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره حماسه آفرینی ها و دلاورمردی های رزمندگان ، ایثارگران و شهدای هشت سال دفاع مقدس، برنامه های مختلف فرهنگی و هنری را از 29 شهریور لغایت 7 مهرماه سال جاری برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، اوج افتخار ملت ایران است، ادامه داد: دفاع مقدس یادآور پایمردی ها و حماسه عاشورایی فرزندان زیباسرزمین ایران اسلامی در برابر هواخواهی های رژیم بعثی و جهان استکبار است و برای جوانان ایران اسلامی حماسه دفاع مقدس افتخاری بس بزرگ است.

کریم نژاد اضافه کرد: در واحد ادبیات پایداری حوزه هنری استان برنامه هایی چون برگزاری نشست تاریخ شفاهی با عنوان فنون مصاحبه با رزمندگان و پیاده سازی با حضور حجه الاسلام فخرزداه؛(مسئول تاریخ شفاهی حوزه هنری کشور)، سومین شب خاطره دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره بسیجی شهید حسن جنگجو و رجعت پیکر مطهرشان بعد از 34 سال و پاتوق خاطره و خوانش خاطره دفاع مقدس و تحلیل و بررسی آن برگزار می شود.

وی با اشاره بر حماسه آفرینی ها و رشادت های رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی بر حفظ ارزش ها و آرمان های دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: در واحد آفرینش های ادبی برنامه هایی نظیر کارگاه داستان با موضوع دفاع مقدس، نشست شعر دفاع مقدس و سوگواره ادبی بغض واژه در حسینیه بیت امام جمعه تبریز و با حضور شاعران برجسته آیینی استان برگزار می شود و نیز مجموعه داستان با موضوع انقلاب و پیامیر اعظم با عنوان «طریق» چاپ و منتشر می شود.

کریم نژاد همچنین گفت: کارگاه پوستر با موضوع دفاع مقدس، نشست بررسی عکاسی جنگ و دفاع مقدس، نمایشگاه مجازی پوسترهای دفاع مقدس، نمایشگاه پوستر عکس و گرافیک با عنوان «پوسترهای دفاع مقدس و آن دقایق آبی» به صورت سراسری و همزمان با مراکز استانی از جمله برنامه هایی هستند که توسط واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان برگزار می شود.

وی بیان کرد: واحد موسیقی حوزه هنری استان نیز برنامه نشست تخصصی « نقش و جایگاه سرودهای حماسی در دفاع مقدس» در کارگروه موسیقی جوان را برگزار می کند.

کریم نژاد اکران ویژه فیلم های دفاع مقدس در سطح فرهنگسراها و فضاهای عمومی با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری تبریز و اجرای تئاتر خیابانی با موضوع دفاع مقدس در طول هفته دفاع مقدس با محوریت تئاتر مردمی بچه های مسجد از برنامه های واحدهای تصویری و نمایش حوزه هنری استان در این هفته عنوان کرد.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها