طرح سلامت امید به زندگی را در جامعه افزایش داد

با طرح تحول سلامت در نتیجه تغییر محسوسی در بیماری‌ها، کاهش مرگ و میر مادران، اطفال زیر پنج سال، افزایش امید به زندگی و... بیشتر شد و هم اکنون میزان امید به زندگی در زنان 81 سال و در مردان به 79 سال رسید، همه این موارد در پرتو فعالیت بهورزان انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۰۸۰۸
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندورود با بیان اینکه بحث تغذیه، کمبود تحرک، چاقی، غذاهای نامناسب، فشار خون، دیابت و... توسط بهورزان تحت نظر است و به دقت مراقبت می‌شود، خاطرنشان کرد: به نفع مردم است که با بهورزان تعامل داشته باشند، در جامعه ما اینگونه است که مردم منتظر هستند که نخست بیمار شوند و بعد به فکر درمان و مراجعه به پزشک هستند.

 وی با تأکید بر اینکه از زمانی که طرح تحول سلامت ایجاد شد در نتیجه تغییر محسوسی در بیماری‌ها، کاهش مرگ و میر مادران، اطفال زیر پنج سال، افزایش امید به زندگی و... بیشتر شد، ادامه داد: در زمان انقلاب امید به زندگی 45 سال بود اما هم اکنون در زنان 81 سال و در مردان به 79 سال رسید، همه این موارد در  پرتو فعالیت بهورزان انجام می‌شود.

مزدرانی با اشاره به اینکه بسیاری از بیماری‌ها مثل سل، فلج اطفال، سیاه زخم، تیفوئید کمتر دیده می‌شود، گفت: مردم تحت مراقبت مستقیم و ریزبینانه بهورزان قرار می‌گیرند و به محض کوچک‌ترین علائم دال بر وجود بیماری بلافاصله به پزشک مراجعه و در صورت نیاز به متخصص ارجاع می‌شوند، باید توجه داشت که نبود وجود بهورزان آسیب جدی به جامعه وارد می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها